Gawler & Adelaide - Great Ocean Road - Melbourne! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anouk Nelis - WaarBenJij.nu Gawler & Adelaide - Great Ocean Road - Melbourne! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anouk Nelis - WaarBenJij.nu

Gawler & Adelaide - Great Ocean Road - Melbourne!

Blijf op de hoogte en volg Anouk

30 November 2013 | Australië, Melbourne

Jaaa twee verslagen die wel heel snel achter elkaar komen, maar dat komt omdat het allemaal een beetje te lang werd in één verhaal. Maar na het lezen van dit verslag ben je weer helemaal bij en zul je weer moeten wachten totdat ik iets nieuws beleef.

In de ochtend belde pappie mij toevallig via skype dus hebben we even bijgepraat en daarna heb ik nog met Saar en Steef bijgekletst. Helaas kreeg ik na enkele minuten de melding dat mijn mb's voor internet bijna op waren, waardoor we het gesprek iets te snel moesten beëindigen. Ik heb de trein naar Adelaide gepakt en vanuit Adelaide de tram naar het strand. Een hele onderneming is dit. Roermond heeft geen trams, dus ik ben echt niet thuis in hoe alles werkt. Ik kon ook mijn kaartje van de trein gebruiken in de tram als ik voor een bepaalde tijd zou instappen, echt handig dus en ook nog eens goedkoop. Voor een ritje van 1,5 uur heb ik maar $3 betaald, dus daar kan Nederland echt wel een voorbeeld aan nemen!!
Op de terugweg had de trein naar Gawler vertraging. Fijn om mee te maken dat niet alleen in Nederland vertraging voorkomt, maar ook in Australië. Ik ben met Dan naar de supermarkt gegaan en we hebben samen gekookt. Daarna hebben we lui op de bank een filmpje gekeken.

De missie van vandaag was om een reisbureau te vinden om gebruik te maken van internet, maar helaas is deze missie niet geslaagd. Ik ben 2 rondjes gelopen, maar ik kon niks vinden. Ik was blij dat Anne en Anna (Duitsland) me een berichtje stuurde dat ze in Adelaide waren en dat ze graag wilde afspreken. Zoo leuk om de meiden weer te zien na zo'n lange tijd! We hebben samen gegeten in de stad en gezellig bijgekletst. Terug in Gawler ben ik met Dan gaan tennissen. Jaajaa heel af en toe kriebelt het om een balletje te slaan, maar na het tennissen denk ik aiai als ik terug naar Nederland kom moet ik hard aan de bak.
Dan had 6 jaar niet meer getennist, maar de mensen op het park kende hem. Ze kwamen een praatje maken en 3 mensen vroegen of ik dit weekend niet een wedstrijd kon spelen voor hun club haha. En als ik wilde kon ik ook komen werken als tennistrainster, want ze waren opzoek naar vrouwelijke tennisleraren. Na het tennissen zijn we een drankje in een bar gaan doen en hebben we om 9uur ons avondeten gegeten. Het zag eruit als hondenvoer, maar het smaakte echt ontzettend goed!!

Vroeg vroeg opstaan om met de moeder van Dan te gaan tennissen. Ze was zo enthousiast geweest dat Dan weer op de baan stond dat ze zelf ook zin had om een balletje te slaan.
Na het tennissen had ik met Anne en Anna in Adelaide afgesproken om naar de Chocolat factory te gaan. Ik weet het, ik lust echt geen chocolade maar ik was toch benieuwd hoe het er daar uit zou zien. Bij binnenkomst kregen we gelijk chocolade om te proberen, Anne en Anna waren blij met mij want ik heb mijn chocolaatjes aan hun gegeven.
Je kon niet zo heel veel in de winkel zien, maar het ging om het idee en dat Anne en Anna hun gratis chocolade konden eten, stelletje verslaafden haha!
Terug in de stad hebben we een late lunch gehad en daarna ben ik terug naar Gawler gegaan. Ik zou met James mee naar het sporten gaan of met Dan opnieuw een balletje gaan slaan (hij was weer enthousiast) maar ik was te moe en ben op de bank geploft. James had kangoeroe voor het avondeten gekocht, wauwie wat was dat lekker! Ik heb op dit moment echt een luxe backpackers leventje haha.

Spullen inpakken, want vanavond is het weer tijd om in een hostel door te brengen, aangezien ik zaterdagmorgen om 7uur word opgehaald om met een 3-daagse tour naar Melbourne te gaan. Ik ben mijn backpack in Adelaide gaan droppen bij het hostel. Omdat ik voor 7uur in de morgen vertrek morgen, hebben ze mijn creditkaart gegevens nodig voor de borg. Mijn creditkaart had ik nog in Gawler gelaten en zou ik samen met de rest van mijn spullen in de avond meenemen naar de stad.
James was naar een basketbalwedstrijd in de avond en we zouden hem treffen in Adelaide voor een avondje uit. Ik ben met Dan boodschappen gaan doen, we hebben gekookt, het eten naar binnen 'gepropt', Dan zijn schoenen gezocht en naar het treinstation gerend, correctie: gesprint. Ik moest de trein van 8 uur hebben om mijn borg terug te krijgen voordat de receptie zou sluiten. De treinmachinist was zo aardig om niet 10 seconde op ons te wachten en hij reed voor onze neus, nog geen 10 meter afstand het station uit. Hij zag ons rennen, maar hij zal er wel plezier aan hebben om ons uitgeteld op het station te laten zitten. We zijn ons omgedraaid naar huis en hebben onze teleurstelling maar proberen weg te drinken. Een uur later zaten we gelukkig wel in de trein naar Adelaide. Dan had mijn hostel gebeld of ze 10 minuten konden wachten om mijn borg terug te geven en dat betekende dat we vanuit het treinstation rennend door Adelaide zijn gegaan. Het ergste is nog dat ik helemaal niet mijn borg had hoeven te betalen, want ze hadden mijn creditkaart gegeven al in de computer staan! Maaaaaaaaar ik heb mijn borg terug en ik heb weer een super grappige en onvergetelijke herinnering.

Na een leuke avond uit moesten Dan en James 'eigenlijk' nog een paar uurtjes wachten op de eerste trein terug naar Gawler, maar ik heb ze in het hostel binnengelaten en we hebben met zijn drieën onder in het hostel op een bank geslapen. Toevallig lag daar één dekbed die me warm gehouden heeft. Om 7uur zou ik opgehaald worden waardoor ik Dan en James wakker gemaakt heb en uit het hostel gejaagd heb, zodat de receptie (die pas om 7uur open zou gaan) er niks van zou merken. In de bus heb ik proberen te slapen de eerste twee uur, maar dat ging niet te makkelijk. We hebben broodje hamburger gemaakt voor lunch en later in de middag hebben we de mount Zero beklommen. Sid, de reisleider noemde het een makkelijke wandeling, maar niet iedereen kon hem belopen. Kort na de bergwandeling zijn we naar een uitzichtpunt voor een waterval gereden, i love it!
We zijn rond etenstijd naar ons hostel voor die avond gegaan, waarbij rondom het hostel allemaal kangoeroes zaten die vrolijk rondsprongen. De eerste paar weken was ik nog bang dat ik geen kangoeroe op mijn fototoestel zou krijgen, maar nu kan ik toch echt met genoeg thuiskomen.

Opstaan, spullen pakken en verder op weg naar Melbourne. We hebben een leuke groep, waarvan zeker de helft van de groep zich steeds meer als een echte groep samenpakt. We hebben mooie uitzichtpunten langs de zee gehad met ook een aantal leuke verhalen bij elk plaatsje. We hebben het uitzichtpunt van de Twelve Apostles gezien en zijn we in het volgende hostel aangekomen. We hebben pizza gegeten met de hele groep en daarna hebben we met 9 mensen drankspelletjes gespeeld. Eerst een soort van kingsen waarbij 'goede' spelers mij hadden gekozen voor de kaart drinkmaatje. Jeetje wat een zwaar spel kan dit zijn hihi. Nadat sommige naar bed wilde hebben we nog een ander spelletje gespeeld waarbij je elkaar opdrachten moest geven. Dat rondde uit in ijs in je ondergoed, dvd's bij alle slapende mensen in bed leggen, 4 soorten saus in mijn mond en het ontbijt voor de volgende ochtend hebben we verstopt in de meidenbadkamer.

Na een goede douche in de morgen zag ik dat er mensen opzoek waren naar het ontbijt. Ik wilde me daar absoluut niet mee bemoeien, waardoor ik extra langzaam mijn spullen weer ingepakt heb. Om half 7 werd het ontbijt eindelijk gevonden en rond kwart over 7 zaten we in de bus voor de laatste dag. Ik zat vooraan in de bus op de passagiersstoel, dus ik had het beste uitzicht van de dag. We hebben de 'echte' Great Ocean Road gereden en het uitzicht is echt heerlijk. Met 7 mensen hadden we nog geen hostel geboekt voor Melbourne de eerste nacht, waardoor we met Sid mee zijn gegaan naar zijn hostel. Sid had ons uitgenodigd om met hem mee te gaan naar een 'geheime locatie' om de zonsondergang over Melbourne te zien. Samen met onze beste vriend Cider hebben we genoten van het uitzicht over Melbourne. Een paar vuurwerkknallen voordat we de bus weer instapte, maakte ons welkom in Melbourne helemaal af.
Ofjaaaaaa bijna helemaal. Het hostel was alles behalve goed. Vorige week is er een nieuwe eigenaar ingekomen en die heeft het doel om meer te functioneren als een hostel voor schoolgroepen dan voor backpackers. Hij heeft ervoor gekozen om de prijzen in één week te veranderen van $23 naar $35 voor een gedeelde kamer met 16 mensen, echt gekkenwerk!! Maar op deze manier zal hij inderdaad snel veel backpackers verliezen.

Wakker worden met een geur in de kamer waarvan je bijna over je nek gaat, dat was de situatie op dinsdagmorgen na de tour. We hebben dan ook snel uitgecheckt en bij het toerburau in het hostel om hulp gevraagd. Zij hebben voor ons een nieuw hostel gezocht en gebeld of we daar nog terecht konden met 4mensen van onze groep. We zijn met één jongen en twee andere meiden naar het nieuwe hostel vertrokken, dat pas vanaf afgelopen vrijdag de deuren geopend heeft. Het is allemaal niet helemaal af, ze zijn nog aan het werken, maar het voelt zóveel beter dan het vorige hostel.
Met 10 mensen van de Great Ocean Road zijn we in de middag gaan lunchen en daarna hebben we een gratis stadswandeling gedaan met een reisleider. De wandeling duurde 2,5 tot 3 uur en we hebben een aantal interessante dingen gezien. Ook weet ik nu waar ik naartoe moet om een kijkje te nemen bij de tennisbanen van de Australian Open! Het luisteren was niet mijn beste deel van de wandeling, ik had er geen concentratie voor. Maar ik heb mijn ogen goed aan het werk gezet en gezellig gekletst met mensen uit de groep. Na de stadswandeling zijn we naar de zonsondergang op het water gaan kijken en daarna nog even een bar ingedoken.

Lekker uitslapen na de afgelopen dagen en om 11uur ben ik samen met Muriëlle (Nederlandse meid van de Great Ocean Road) boodschappen gaan doen en daarna hebben we de trein naar het strand St Kilda genomen. Na een paar uurtje relaxen op het strand zijn we met de trein weer terug gegaan. Murielle had een feestje met vrienden in Melbourne en ik wilde een avondje rustig aandoen in het hostel. Gebruik maken van de gratis wifi en even alles weer organiseren.
Samen met Sarah (Engelse meid van de Great Ocean Road) ben ik boodschappen gaan doen en hebben samen de echte backpackersmaaltijd gemaakt, namelijk pasta! Voor mij was het alweer een hele tijd geleden, na zo'n luxe week in Gawler!!

Zooo jullie zijn weer helemaal op de hoogte!! Tot over een tijdje ;)

  • 30 November 2013 - 12:16

    Mam:

    Ha Noekie,
    Zeer verrassend zo snel al weer een nieuw verhaal. Leuk, zijn we weer helemaal bij.
    Veel plezier in Tasmanië.
    Love and miss you.
    mam.

  • 30 November 2013 - 12:28

    Manon:

    Groetjessss!
    X

  • 01 December 2013 - 12:09

    Jenny:

    Hoi Anouk,

    Zag net bericht op Fb dat je nog eventjes in Australië blijft, dus geen kerstdiner in brunssum;)
    Geniet ervan, veel liefs van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Backpacken in Australië

.

Recente Reisverslagen:

20 Februari 2014

Back in Sydney!

06 Februari 2014

Nog steeds in Melbourne!

27 Januari 2014

Nog meer Australian Open!! & Melbourne!

18 Januari 2014

Sydney & Australian Open!!

05 Januari 2014

Lovely Sydney!
Anouk

Actief sinds 20 Sept. 2013
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 19676

Voorgaande reizen:

24 September 2013 - 23 Februari 2014

Backpacken in Australië

Landen bezocht: