Sydney & New Zeeland > Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anouk Nelis - WaarBenJij.nu Sydney & New Zeeland > Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anouk Nelis - WaarBenJij.nu

Sydney & New Zeeland > Auckland

Blijf op de hoogte en volg Anouk

16 December 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Wat een groot verschil is er tussen het rustige Tasmanië waar ik een week genoten heb en het drukke Sydney. Niet dat ik het niet leuk vind, maar het is echt weer even wennen. Aan sommige mensen op mijn kamer moet ik ook even wennen, want wat zijn Italianen toch rare mannetjes. Valentino is de naam, zijn Engels is niet zo goed maar wist me wel te vragen na 10minuten elkaar gezien te hebben of ik voor hem wilde dansen, een striptease. En ja hoor, dat heb ik natuurlijk even gedaan in de kamer voor hem. Nee grapje, absoluut niet!! Ik keek hem aan, zei dat hij niet goed wijs was maar hij deed alsof hij me niet begreep. Dat worden nog vermoeiende dagen met hem in mijn kamer. De andere kamergenoten van mijn kamer zijn wel aardig, maar wel is iedereen opzoek naar werk. De gesprekken hier in de kamer gaan dan ook vaak over het zoeken en vinden van werk, voor mij niet interessant want ik geef alleen maar geld uit hier hihi.
Ik heb uitgeslapen, want de tour in Tasmanië heeft er flink ingehakt. Het zitten in de bus, elke ochtend vroeg opstaan en de temperatuurverschillen hebben ervoor gezorgd dat ik kapoeto ben. Echt iets ondernemen had ik geen zin in vandaag en ben gewoon door het centrum van Sydney gaan lopen. Af en toe een winkeltje in en uit en op het einde van de middag nog even in het park gaan zitten. Heerlijk is het om weer in het zonnetje te lopen met 28-30 graden! In de avond ben ik met het franse koppel van mijn kamer een drankje gaan doen in Kingscross, dat bekend staat als het party gebied van Sydney. Party hebben wij niet gemaakt, wij hebben heerlijk buiten op het dak van een bar gezeten.

Het voornemen om meer van Sydney te zien dan ik tot nu toe gedaan heb, heb ik verplaatst naar Kerstmis of zelfs naar mijn laatste dagen in Sydney voordat ik naar huis zal vliegen. Gewoon een aantal ontspannen en relaxte dagen in Sydney, elke dag kijken waar ik zin in heb. Vandaag had ik weer zin om gewoon in Sydney rond te lopen. Heerlijk om door de stad te slenteren en niks doen. Op de weg naar het centrum kwam een jongen me achterna en het bleek een bekende Duitse jongen te zijn van de eerste dag dat ik in Sydney aankwam. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik alweer zijn naam vergeten ben, echt heel erg. Hij vroeg of ik zin had om te lunchen samen in het park, dus we hebben wat eten gekocht en hebben daarna een plekje in het park opgezocht. Hij was nog steeds aan het werk hier heeft wel 10x gezegd dat hij zo verbaasd was om me weer te zien. Hij wilde alles over de oost-kant weten, dus heb mijn verhaal in geuren en kleuren verteld!
In de avond heb ik met papa gezorgd dat mijn foto's van Australië veilig kwamen te staan. Icloud kan mij niet meer bijhouden nu ik in Australië ben, dus heb met pap naar een creatieve manier gezocht om mijn foto's veilig op te slaan.

Vanaf het moment dat ik mijn ogen vanmorgen opende wist ik het zeker: vandaag is het DE dag om naar het strand te gaan. Wat een heerlijk weertje hier in Sydney. Samen met Dido, mijn nieuw Nederlands kamergenootje, ben ik richting het strand Coogee Beach gegaan. Het water is nog erg koud, maar wij bikkels zijn erin gegaan (met nog honderd anderen hihi.)
Coogee is het strand waar ik in de eerste week van mijn reis naartoe gelopen ben via de Coastel Walk. Vandaag stond wandelen absoluut niet op mijn programma, mijn handdoek was meer dan perfect.
In de avond ben ik met Elli, Dido en twee Duitse jongens een drankje gaan doen in Kingscross. Grappig is dat beide jongens tennistrainer zijn in Duitsland en ook het plan hebben om naar de Australian Open in Melbourne te gaan in januari. We hebben facebook uitgewisseld, dus wie weet zien we elkaar daar weer opnieuw.
Ojaa de eerste dag sprak ik over de Italiaan (ook wel Koala vanwege zijn grijze t-shirt en joggingbroek elke dag) in onze kamer. Na 10x vragen of ik voor hem wilde dansen heb ik hem toch echt duidelijk gemaakt dat hij nu zijn mond moest gaan houden. Het duurde 20 minuten om hem duidelijk te maken dat de meiden in onze kamer niet in hem geïnteresseerd waren en dat hij dus geen liefde zou vinden hier. Na mijn speech is hij stukken rustiger geworden!

Wakker worden met de zon in je kamer dat betekent: een nieuwe stranddag! Iedereen in de kamer, op onze geliefde Italiaan na, had het plan om naar het strand te gaan. We hebben de telefoonnummers uitgewisseld en hebben afgesproken ons op het strand, Bondi Beach vandaag, te treffen. Leuk om te vertellen is dat 2 dagen geleden Angelina Jolie en Brad Pitt op Bondi Beach geweest zijn. Mensen van het hostel hadden ze zien lopen, helaas heb ik dat gemist. De golfen op Bondi waren niet bikini-vriendelijk. We waren met achten op het strand, waarvan 5 meiden. We moesten allemaal onze bikinitops vasthouden om de jongens niet dat mooie moment te gunnen waarin we half naakt in de zee stonden.
In de avond heb ik mijn shuttlebus voor de volgende dag geregeld, mijn vliegtickets geprint en met de liefste mama bijgepraat op skype. Doordat ik weinig tot geen wifi heb gehad de laatste dagen/weken was dat alweer een hele lange tijd geleden. Heerlijk om even een echte bekende stem te horen en gezichten te zien.

In de ochtend had in de shuttlebus naar het vliegveld, lekker makkelijk als je voor de deur gedropt wordt. Het inchecken was geen makkie bij Quantas. Ze hebben nog maar één balie open, maar sturen je eerst naar machines om jezelf in te checken. Mijn gegevens waren, na een aantal keren geprobeerd te hebben, niet terug te vinden in de machines en moest dus toch inchecken bij een van de medewerkers. Bagage op de band en hoptjop richting de andere checks. Wat heb ik moeten lachen toen de man voor me door de handbagage check ging. Hij moest 3 keer teruglopen omdat hij zijn riem, horloge, telefoon en alles in zijn kleren liet zitten en daarna werd zijn tas eruit gehaald omdat hij 2 flesjes water en 2 potten met bodylotion in zijn handbagage had zitten. Minder grappig was dat in mijn volle fles deodorant in mijn handbagage had laten zitten en dat ook ik het moest inleveren.
Aangekomen in Auckland werd ik door de gratis shuttlebus opgehaald en bij mij hotel van die avond gedropt. Ja je leest het goed, een hotel en geen hostel. De avond ervoor toen ik mijn hostel wilde boeken, kreeg ik een berichtje van Lisa (Oostenrijk, ontmoet in Cairns en ga ik samen in Nieuw Zeeland samen mee reizen) dat ik geen hostel voor de eerste nacht moest boeken. Ze had een hotel geboekt, want ze kwam pas om 12uur in de nacht in Auckland aan en wilde absoluut niet op het vliegveld slapen. Nouja zeg! Is dat even een luxe backpackersnacht hihi.
Nadat ik in de avond maar niks hoorde van Lisa en het inmiddels al half 2 was, heb ik me omgekleed om richting de receptie te lopen om te vragen of ik Lisa kon bellen. Zonder credits op je telefoonkaart kun je niet zoveel. Op het moment dat ik de deur wilde opende, hoorde ik de sleutel in het slot komen en stond Lisa eindelijk voor mijn neus.

Na een heerlijk ontbijt in het hotel hebben we de bus naar het centrum genomen. Vanaf het centrum hadden we geen idee waar te gaan, dus zijn we een lunchcafe ingelopen om een kop koffie te drinken en uit te zoeken hoe we bij ons hostel konden komen. We vroegen de buschauffeur voor ons plekje in mt Eden en hij had er wel plezier in dat we onvoorbereid opzoek naar ons hostel gingen. Het hostel ziet er goed en schoon uit van binnen. Ik denk dat we hier wel kunnen relaxen de komende twee dagen. We hebben de laatste paar nachten van ons hostel gecanceld, omdat we bedacht hebben om met de auto door het noorden van New Zeeland te gaan reizen. We zijn die middag dan ook terug naar het centrum gegaan om bij Juce onze auto/4**** hotel te boeken voor de komende week. Een campervan was voor ons te prijzig voor één week, dus we hebben het 4**** hotel geboekt, namelijk onze auto om in te slapen. We zijn opzoek gegaan naar een reisbureau voor wat informatie over het noorden, want zelf hadden we echt geen idee waar we moesten beginnen. Een Nederlandse meid bij Peterpan heeft ons geholpen om een route uit te stippelen met een aantal hoogtepunten van het noord-eiland. In de avond hebben we in ons hostel een verdere planning gemaakt en besloten welke tours we definitief wilde boeken.

In de late ochtend/begin van de middag hebben we familie van Lisa ontmoet. We zijn met hun een hapje gaan eten bij een Mexicaans restaurant en daarna ook nog koffie met gebak genuttigd in een lunchcafe. Wauwie dit is niet het backpackersleven dat we gewend zijn van Australië haha. Na onze super leuke ontmoeting met de familie van Lisa zijn we terug naar Peterpan gegaan om onze planning met haar door te nemen en de tours definitief in te boeken. Wij gaan echt een leuke week hebben hier, hihi!!
Na het boeken van al de tours en heel veel geld lichter zijn we een aantal winkels ingelopen en zijn we bij het Mexicaans restaurant van die ochtend geëindigd. Ze hebben gratis wifi en heerlijke cocktails, dus daar hebben we een fijne avond gehad. We hebben echt gelachen met ons twee en het is super om haar weer te zien na zo'n 'lange' tijd. We zijn vroeg ons bedje ingedoken, want morgen begint ons grote avontuur met de auto en 4**** hotel :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Backpacken in Australië

.

Recente Reisverslagen:

20 Februari 2014

Back in Sydney!

06 Februari 2014

Nog steeds in Melbourne!

27 Januari 2014

Nog meer Australian Open!! & Melbourne!

18 Januari 2014

Sydney & Australian Open!!

05 Januari 2014

Lovely Sydney!
Anouk

Actief sinds 20 Sept. 2013
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 19644

Voorgaande reizen:

24 September 2013 - 23 Februari 2014

Backpacken in Australië

Landen bezocht: