Nieuw Zeeland en terug in Sydney! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anouk Nelis - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland en terug in Sydney! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anouk Nelis - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland en terug in Sydney!

Blijf op de hoogte en volg Anouk

26 December 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Eigenlijk zou ik op het moment dat ik dit online zet alweer terug in Nederland zijn, maar ik ben zo blij dat ik mijn reis in Australië nog kan voortzetten. Ik heb ontzettend leuke dingen op het 'programma' staan, dus denk dat de komende twee maanden ook voorbij zullen vliegen.
Ik heb reacties gekregen van mijn afgelopen reisverslag dat ik wel erg veel aan de drank was. Ik hou van een drankje, maar lees mijn verhaal niet verkeerd. Een drankje drinken blijft vaak maar bij 1 of maximaal 2 rondjes en niet onbeperkt doordrinken tot de volgende ochtend. Als ik dat zou doen denk ik niet dat ik me de komende twee maanden vakantie nog zou kunnen veroorloven. Blij dat ik de geruchten rondom mijn drankverslaving nu de wereld uitgeholpen heb hihi.

Om precies 10uur in de morgen stonden we bij Juce autoverhuur om ons 4**** hostel voor de komende week op te halen. Het avontuur gaat zo dadelijk dan ook echt beginnen. Bobbie, de familie van Lisa, kwam de navigatie brengen die we voor een week mochten lenen van vrienden van hen. Wat een toppertjes zijn het toch!
Op weg naar Hot Water Beach hebben we eerst een stop voor Lisa gemaakt om haar nicotine bij te werken. Zonder koffie is ze niet te genieten (zijn haar eigen woorden haha!) bij Hot Water Beach aangekomen gingen we (zo blond als we zijn) het water in en was de reactie 'dit is helemaal niet warm.' We zijn doorgelopen naar de plek waar alle mensen waren en hun eigen badje gecreëerd hadden en daar was dan het echte warme water. Een bad was zelfs zo warm dat ik mijn tenen zowat verbrand heb. We zijn naar Hahei gereden en hebben daar een uurtje in de zon op het strand gelegen. Na een uurtje bijbruinen zijn we naar de laatste spot van de dag gegaan en dat was Cathedral Curves. Het was op het einde van de dag, waardoor de golven heftiger werden. Het strandje daar met het uitzicht is echt super mooi en hebben dan ook de tijd genomen om een aantal foto's te maken. Toen we elkaar in Cairns hebben ontmoet hebben we allebei een tour in de rainforest gedaan, waarbij de tourguide altijd zei dat je aan jezelf moet denken in de tours; it's all about me. Wij hebben daar voor deze week van gemaakt; it's all about us. We hebben zo gelachen met het maken van de foto's en zoveel tijd genomen dat andere mensen foto's met ons erop hebben denk ik hahah.. Na deze ervaring met super natte kleren zijn we opzoek gegaan naar een douche voor die avond. Het was al wat fris geworden en we moesten het doen met een ijskoude douche buiten. Maar een koude douche is natuurlijk beter dan geen douche :)!
De weg naar Matamata was rustig, we hebben misschien 10 auto's gezien. We zijn een paar kilometer voor Matamata gestopt op een rustplaats en hebben daar onze auto klaargemaakt voor een eerste avond slaap.

Wakker worden na een korte nacht slaap en al je spieren in je lichaam voelen, dat is bijna hetzelfde als de morgen na de eerste competitiedag van tennis op zondag. Van sommige spieren wist ik niet eens dat ze bestonden volgens mij. We zijn doorgereden naar Hobbiton, waar we met een tour naar de filmset van The Hobbit en Lord of the Rings zijn gegaan. Oke eerlijk is eerlijk, Lisa en ik hebben beide de films niet of nauwelijks gezien, maar het voelde alsof we dit gezien moesten hebben. De huisjes zijn zo klein en schattig.
Na Hobbiton zijn we doorgereden naar Rotorua waar we voor de avond Tamaki Village geboekt hadden. In Tamaki Village laten ze de echte Kiwi's zien. Ze hebben een klein dorpje waar ze de leefgewoontes, dans, rituelen en spellen laten zien. Wauwie dit had ik echt niet willen missen, het was een echte show! Na alle indrukken kregen we uitgebreid avondeten. Een heel buffet van zowel warm eten als ijs. Op de weg terug naar het dorp/stad had Lisa in haar hoofd gehaald dat ze een motel wilde en niet in de auto wilde slapen. Ze reed de eerste parkeerplaats van een motel op en had de kamer al geboekt voordat ik haar nog maar tegen kon houden. Toen we de deur opende van de kamer zagen we een jacuzzi achterin! Aaaaaahhhhh een jacuzzi, een goede fles wijn en aardbeien, dit is heaven!! Het backpackersleven in Nieuw Zeeland hihi.

Na een goede maar wel korte nacht slaap waren we klaar om te vertrekken. We dachten de juiste tijd in gedachte te hebben, maar eenmaal in de auto en op het briefje kijkend zou het krap aan worden om op tijd aanwezig te zijn in Wai-o-tapou. Precies om kwart over 9 kwamen we aan en bij de ticketbalie zeiden ze dat we nog een klein uur de tijd hadden voordat de geyser zijn werk zou doen. We dachten serieus dat we gek werden, we hadden gewoon nog een dik half uur langer in een heerlijk bed kunnen liggen! Fijn die verkooppraatjes van Peterpans. De geyser was wel erg gaaf om te zien. Ze gooien een pakje wasmiddel erin en 5minuten laten begint hij dan echt zijn werk te doen. Na de ontploffing van de geyser hebben we 1,5uur door de vulkanische natuur gelopen. De geur was af en toe niet om uit te houden, maar wauwie wat een plaatje is het daar zeg. Na deze indrukwekkende ochtend zijn we doorgereden naar Taupo, een klein gezellig stadje. We hebben een heerlijke lunch gehad en hebben beide onze administratie bijgewerkt met de gratis wifi. In het begin van de avond zijn we op een grasveld gaan liggen met uitzicht over een ontzettend groot meer. We hadden onszelf getrakteerd op een heerlijke fles wijn voor die avond. We hadden het idee om in Taupo te blijven die avond en de volgende morgen door naar het nationaal park te gaan, maar de avond liep iets anders. Gelukkig hadden we pas een slok van de wijn gehad, want anders hadden we dit mooie avondje moeten missen. We hebben twee lifters (een Franse en Zwitserse jongen) meegenomen en hebben de auto op een rustplaats tussen Taupo en nationaal park geparkeerd. We hebben de zonsondergang daar gezien en ook nog de maan zien opkomen, wederom een erg mooi plaatje in de avond.

Na een super goede nacht in de auto en wakker worden met een mooi uitzicht over het meer waren we klaar voor onze nieuwe dag. Het plan was om een goede wandeling te maken in het nationaal park naar de meest beroemde berg van de film The Lord of the Rings samen met onze twee lifters en een Belgische jongen die we die avond ervoor op de rustplaats hadden leren kennen. Maar eenmaal in het nationaal park vonden Lisa en ik het te koud om een wandeling te maken, we hadden de beroemde berg al van een afstand gezien dus wilde wij opzoek gaan naar een heerlijk warm binnenzwembad. En ja hoor, na 1,5/2uur rijden in de richting van Waitomo kwamen we dan eindelijk een zwembad tegen. Heerlijk hebben we 2/2,5 uur genoten van het bubbelbad, de glijbaan en de sauna. Ook kan ik trots vertellen dat ik sportief geweest ben en 2km baantjes getrokken heb hihi. In de avond zijn we opzoek gegaan naar een rustplaats voor die avond en om 11uur hadden we er dan eindelijk een gevonden. We hebben het met hapjes gezellig gemaakt in de auto en daarna ons autobedje ingedoken.

Tot half 4 heb ik perfect geslapen, maar daarna heb ik geen oog meer dichtgedaan. Lisa had me de avond ervoor verteld dat het in Nieuw Zeeland gevaarlijk is om tussen vrachtwagens te slapen en dat er de afgelopen jaren regelmatig iets gebeurd was. Wij sliepen op een rustplaats waar vrachtwagen niet mochten parkeren, maar wel non-stop voorbij reden ook in de nacht. We hebben ontbeten in het zonnetje en daarna op ons gemak doorgereden naar Waitomo, waar we aan het begin van de middag de Waitomo Caves op het programma hadden. We zijn 2/3uur onder de grond geweest in ijskoud water en 'opzoek' gegaan naar Glowworms. Echt opzoek gaan hoefde we niet, want ze zaten echt bijna overal. Als we het licht van onze helm uitdeden, was de grot verlicht met alle Glowworms. Het was heel speciaal om te zien en om de tour te doen, maar ik weet niet of ik dit nog eens snel zal doen. Het water was ijs-ijs-ijskoud, met gevolg dat ik mijn tenen en voeten niet meer kon bewegen. Ik heb de hele dag nog last gehad van gevoelloze plekken en in de avond steken in mijn voet. Maargoed, de ervaring was leuk en inmiddels zijn mijn voeten weer meer dan normaal hihi.
We hadden het plan om tussen Waitomo en Hamilton een rustplaats op te zoeken om te overnachten, maar in een uur rijden zijn we geen rustplaats tegengekomen. Na een alcoholcontrole (voor Lisa) in Hamilton hebben we besloten Hamilton te skippen in ons programma en door te rijden naar Raglan. Ook tussen Hamilton en Raglan was geen rustplaats te vinden, waardoor we in de avond niet wisten wat te doen. We hebben gebruik gemaakt van de gratis wifi van de bibliotheek, maar toen bleek dat alle hostels volgeboekt waren had Lisa het gehad, startte de auto en reed zo weer de parkeerplaats van een motel op. De slaapplaats voor die avond was dus ook weer geregeld haha.

De nacht in het motel was weer ontzettend goed. Een goed bed en een schone badkamer, heerlijk! We hebben informatie bij de receptie opgevraagd voor een rustplaats die nacht, maar dat gaat hem niet worden. Het blijkt dat ze hier een aparte politiecorps hebben opgericht om campervans en auto's een mooi papiertje te geven wanneer ze langs de weg parkeren om te slapen. Ze verdienen hier zoveel mee, dat ze er veel plezier in hebben. We hebben voor die avond dan maar ook een hostel geboekt. We zijn het dorpje Raglan ingegaan en binnen een half uur hadden we alle winkeltjes wel gezien. We zijn gaan inchecken in het hostel en hebben kunnen regelen dat we de avond voor niks hadden. We hebben namelijk voor morgen een surfles geboekt, inclusief een overnachting. In eerste instantie hadden we de nacht voor zaterdag geboekt, maar hebben dit naar vanavond kunnen omzetten. Morgen proberen we dan toch om een rustplaats of tankstation te vinden op weg naar Auckland. In de middag hebben we de zon opgezocht. In Raglan hebben ze zwarte zandstranden en gelukkig had Lisa hetzelfde gevoel hierbij als ik. Inpakken en wegwezen, dit strand is niet aan ons besteed haha. We zijn in het dorpje langs het water gaan zitten en hebben ons in de middag getrakteerd op een heerlijke Mojito cocktail.
In de avond hebben we onze backpack heringepakt en zijn we vroeg ons bed ingedoken.

Om 9uur stonden onze surfles in Raglan op het programma, jaja ik kon het niet laten om nog eens te gaan. Eerst de algemene informatie weer opnieuw en daarna hoptjop de bus in op weg naar het strand, we hadden er echt zin in. Aangekomen bij het strand bleek het onze favoriete plek van de dag ervoor te zijn, waar we het welgeteld 5 minuten volgehouden hebben. Maargoed, vandaag hoeven we niet in het zand te liggen!
Oooooohnnoooo, deze surfles was echt een aanfluiting!! De eerste 10 minuten is onze surfleraar nog met ons in het water geweest om 'te helpen' maar daarna is hij zich naast de kant gaan staan, armen over elkaar en rondkijken maar. Niet eens naar de stuntelaars van zijn groepje, maar meer naar mensen die hij vanuit het hostel kende. En of dat nog niet genoeg relaxen voor hem was heeft hij zijn surfplank gepakt en is hij zijn eigen moves gaan oefenen. Neeeneeeneee Peterpans! Je kan echt niet zeggen dat dit de beste surfschool van Nieuw Zeeland is, dan wil ik die anderen niet eens zien. Als dit mijn eerste surfles was geweest, was ik misschien nooit meer opnieuw op de plank gegaan. Wel was ik trots op mezelf dat ik een aantal keren goed op de surfplank kon blijven staan, terwijl de golven heftiger waren dan in Byron Bay destijds. I love Byron Bay en zou daar maar al te graag terug gaan!!
In de middag zijn we nog even door Raglan gelopen en kwamen we uit bij een markt. Lisa super blij, want ze vond daar eindelijk een cadeautje voor haar moeder! Op weg naar Auckland waren er weer geen rustplekken te vinden, waardoor we gekozen hebben om onze nacht op het tankstation door te brengen. We hebben de auto slaapklaar gemaakt en hebben het nog gezellig gemaakt met hapjes!

De laatste ochtend wakker worden in ons 4**** hotel, wat ga ik dit missen zeg! Geloof het of niet maar ik heb vannacht echt perfect geslapen, misschien zelfs beter dan in sommige hostels. We moesten vanuit het tankstation nog een klein uurtje rijden naar Auckland, waar we voor 10uur de auto moesten inleveren. Nu hopen dat we de komende weken geen mooie afschrijving op mijn creditkaart krijgen van een snelheidsovertreding haha.
Om kwart over 10 was de familie van Lisa weer bij Juce om het navigatiesysteem op te halen. We hebben ze een goede fles wijn gegeven en chocolaatjes voor de kids om ze te bedanken voor alle hulp! Na het droppen van mijn spullen bij het hostel waar ik de komende 2 nachten nog slaap, ben ik met Lisa gaan lunchen bij de Mexicaan. Daarna zijn we naar het busstation gegaan, waar Lisa de bus had naar het vliegveld. Lisa vliegt voor kerstmis naar huis en hoopt in februari weer in Adelaide terug te zijn, dus wie weet gaan we elkaar daar nog zien. Ik ben terug naar het hostel gegaan en heb een geweldig middagdutje gehad, ik was helemaal kapoeto van deze week.
Eigenlijk zou ik vanavond de vlucht terug naar Nederland hebben en over een aantal uurtjes weer iedereen zien, maar helaas zal dat nog 2 maandjes moeten wachten. Ik kijk er ontzettend naar uit om over 2 daagjes mijn vlucht terug naar Australië te hebben en daar een heleboel mensen die ik de afgelopen 3 maanden ontmoet heb opnieuw te zien!!

Ik heb mezelf getrakteerd op een lange morgen in bed. Ik was er echt aan toe om bij te slapen van afgelopen week. Daarna heb ik mezelf getrakteerd op een dagje shoppen in Auckland. Alle winkels hebben uitverkoop, aaaaaah.. Dit is veel te verleidelijk voor mij en ja hoor ik kon het niet laten om weer met nieuwe spullen terug in het hostel te komen. Gelukkig heb ik afgelopen dagen af en toe wat uit mijn tas gehaald, want anders kwam ik toch nog echt een koffer bij aan het kopen. Als je 3 maanden hetzelfde draagt ben je af en toe gewoon echt toe aan iets nieuws! Wie kent dat gevoel nou niet hihi..
In de avond heb ik even gek gedaan en ben ik het fitnesszaaltje in het hostel ingedoken. Het hostel ligt midden in het centrum van de stad, dus ik wilde niet buiten gaan rennen. Rennen in straten waar teveel mensen lopen is niet mijn ding, het beste is als niemand me kan zien haha.

Yeahhh!! Vandaag weer terug naar Australië! Eerlijk is eerlijk, hier heb ik echt naar uitgekeken. Nieuw Zeeland was leuk en ontzettend mooi, maar ik ben toch echt blij als ik weer terug in Sydney ben. Ik heb uitgecheckt en daarna nog maar even van de wifi gebruik gemaakt, een leuke 1,5uur met de liefste mama geskypt! Eigenlijk zou mama vrij hebben van het werk om haar lieve dochter van Schiphol op te halen, maar nu was ze toch maar gaan werken. Ik heb de bus naar het vliegveld genomen, ingecheckt en al mijn geld van Nieuw Zeeland in de winkeltjes uitgegeven.
De vlucht was echt ontzettend snel voorbij, ik heb niet eens mijn muziek uit mijn tas hoeven pakken. Ik had een mooi plaatsje aan het raam gekregen en naast mij zat een familie met 2 jonge kids. We hebben 3uur lang aan een stuk door gepraat over van alles en nog wat. Echt super! En toen ze op mijn ipad mochten spelen kon de vlucht voor hun al helemaal niet meer stuk. Door de douane heen, tas pakken en hoptjop de shuttlebus in naar het hostel. Om 8uur had ik samen met Shari afgesproken om een hapje te eten. Makkelijk op kerstavond is dat niet, dus na veel gesloten restaurantjes zijn we in een pizzahut beland. Twee uurtjes later zouden we een drankje met Robbert uit Zeeland gaan doen, die een maand door Australië reist. Aaaahh ik had me er echt op verheugd om hem te zien en een goede Nederlandse knuffel is zooo fijn :D.. Samen met Shari was het plan om een drankje te doen, Robbert had geregeld dat we gratis in een club binnen konden komen, maar Shari was niet van plan om een club in te gaan. Ze drinkt geen alcohol en vindt een club maar niks. Dussss Shari had het plan om terug naar het hostel te gaan en Robbert, Stefan (vriend van Robbert) en ik zijn de club ingegaan :) een super begin om weer terug in Australië te zijn en kerstavond te vieren.

Ik wens jullie hele fijne feestdagen en een goed uiteinde!! Tot in 2014 :)

  • 26 December 2013 - 01:57

    Jacq:

    Hi meis. Wat leuk om je reis te volgen. Je hebt gezien dat ik alweer in mijn witte pak rondloop en ik kan je vertellen dat het zwaar tegenvalt. Maar ja het is niet anders. Je bent dus weer terug in Aussie en ik snap wat je voelt om weer terug te zijn. Ik wens je veel plezier en natuurlijk ook leuke feestdagen !! Have fun, cya -:)

  • 26 December 2013 - 09:02

    Gezina Mertens:

    Hallo Anouk,
    We lezen altijd met veel plezier je reisverhalen. Goed van je dat je nog bijgeboekt hebt. Geniet ervan zou ik zo zeggen. Als ik de foto's zie krijg ik ook zin in de zon en een potje genieten en luieren. Hier hebben we vandaag we 2e kerstdag met familiedis. Ook leuk maar heel anders.
    Wij wensen je veel plezier en nog leuke zaken om te ontdekken.
    Fam. Mertens

  • 26 December 2013 - 10:51

    Illeke:

    Ha Noekie,
    Toch weer leuk je verslag te lezen ook al weet ik al bijna alles van het skypen en appen.
    Alleen jammer dat je zo'n slecht weer hebt gehad met de Kerstdagen en dat alle plannen in het water gevallen zijn. Wij hebben vandaag een rustige tweede Kerstdag, ook heerlijk.
    Veel plezier verder en we spreken elkaar weer gauw.

    xxxxx
    mam

  • 26 December 2013 - 10:57

    Kolletjes:

    Heee Anouk, geweldig om jouw verhalen te lezen. Ik kan me er zo een voorstelling bij maken....Tjonge je bent echt een wereldreiziger. Heerlijk lekker genieten van al het moois dat je tegenkomt. Heel veel plezier nog de komende 2 maanden...en fijne feestdagen. Groetjes van de Kolleetjes

  • 27 December 2013 - 11:07

    Marco En Til:

    Hallo Anouk, we zijn wat laat voor de Kerst, maar alsnog fijn feestdagen. Jij van het frissere Nieuw-Zeeland weer terug in Australie. Wij hier in Nederland in een beetje mistroostig herfstlandschap. We hebben nog weinig winter gehad en voorlopig ziet het er ook niet naar uit dat we die snel gaan krijgen. Wel al de 3e herfststorm gehad. Na 2 keer problemen met het tuinhuisje (zijkanten door de wind schuin getrokken) hebben we de palen toch maar in de grond vastgezet en dit bleek te werken. het huisje bleef nu wel in de oorspronkelijke vorm staan.
    Nu op naar nieuw jaar. Met de problemen die Til de afgelopen tijd heeft gehad zijn we wel toe aan een nieuw en gezonder jaar.
    Daar ook een hele fijne jaarwisseling (je bent nu een van de eersten) en de allerbeste wensen voor 2014!

    Groeten en een dikke kus,
    Marco en Til

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Backpacken in Australië

.

Recente Reisverslagen:

20 Februari 2014

Back in Sydney!

06 Februari 2014

Nog steeds in Melbourne!

27 Januari 2014

Nog meer Australian Open!! & Melbourne!

18 Januari 2014

Sydney & Australian Open!!

05 Januari 2014

Lovely Sydney!
Anouk

Actief sinds 20 Sept. 2013
Verslag gelezen: 501
Totaal aantal bezoekers 19649

Voorgaande reizen:

24 September 2013 - 23 Februari 2014

Backpacken in Australië

Landen bezocht: