Mission Beach - Cairns! - Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Anouk Nelis - WaarBenJij.nu Mission Beach - Cairns! - Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Anouk Nelis - WaarBenJij.nu

Mission Beach - Cairns! - Alice Springs

Blijf op de hoogte en volg Anouk

08 November 2013 | Australië, Alice Springs

De eerste ochtend in Mission Beach ben ik met een shuttlebus naar de rainforest geweest. We waren met z'n vijven die de tocht gingen lopen. De vrouw van de receptie in het hostel had gezegd dat als we geluk zouden hebben we een kasuaris tegen konden komen, een vleugelloze vogelsoort die redelijk zeldzaam is. In de eerste minuut zagen we al een kasuaris die wegrende toen hij ons zag aan komen lopen dus we hadden best wel geluk! Naast de kasuaris hebben we ontzettend grote spinnen in de rainforest gezien. Een meisje uit de groep wist ons te vertellen dat ze niet gevaarlijk waren dus we hebben geprobeerd om van zo dichtbij mogelijk foto's te maken. De kleuren zijn echt super gaaf, maar toch zie ik ze het liefst niet te vaak.
In de avond heb ik mijn hostel geboekt voor Cairns. Ik heb kortingsbonnen voor een hostel in Cairns, maar de recensies waren niet zo denderend dus heb gekozen voor een ander hostel waarvan ik veel goede verhalen onderweg gehoord had. Het blijkt meer een hotel dan een hostel te zijn, dus ik ben benieuwd.

Om 5 uur in de nacht stond iemand op ons raam te bonken van onze kamer. Wij hebben een kamer aan de straatkant, waardoor het weet ik wie kon zijn. Ze bleef maar bonken en roepen en uiteindelijk heb ik de moed bij elkaar geraapt om te kijken wie het was. Ze vroeg of ze bij de juiste kamer was, maar dat was ze niet.. Pfff fijn hoor eerst wakker worden door super harde regen dat met bakken uit de lucht kwam vallen en daarna een idioot die op het raam staat te bonken.
Lucie en ik hadden het idee om 's morgens naar Mission Beach via het strand te lopen en met de shuttlebus terug te komen, maar in de ochtend was het nog steeds aan het regenen en we waren te moe om vroeg uit bed te komen. We hebben de route toen maar de andere kant genomen, namelijk met de shuttlebus heen en lopend over het strand terug. De wandeling was oke, niet speciaal maar ik had tenminste het idee dat ik iets gedaan had.
'S middags hoorde we van een duits meisje dat vannacht het brandalarm was afgegaan omdat er kortsluiting was en dat iedereen in het hele hostel buiten stond. Omdat wij aan de andere kant liggen en niet grenzen aan het hoofdgebouw hebben wij niks daarvan meegekregen. In de middag was het super benauwd dus ben in het zwembad gaan zitten om af te koelen en heb ik een super leuke meid uit de buurt van Amsterdam leren kennen. Het waren misschien maar 3 uurtjes, maar het waren wel 3 super uurtjes!
'S avonds hoptjop de bus in naar Cairns, laatste punt in het noorden. Lucie en ik hebben hetzelfde hostel geboekt en toevallig zitten we in dezelfde kamer dus dat is gezellig. We zijn die avond met 4 van de 6 van de kamer beneden in de aangrenzende bar opstap gegaan. We hebben ook een 51-jarige vrouw in onze kamer en zij ging die avond helemaal los. Ze heeft thuis alles achter zich gelaten en reist nu alleen over de hele wereld. We moeten haar mama noemen en ze zorgt voor ons haha. Ze haalt wijn de kamer in wat in het hostel niet toegestaan is en is hapjes gaan maken voordat we gingen stappen. Het is echt een super eerste avond in Cairns geweest!

In de morgen werd ik door een jongen van Happy Travel op straat aangesproken en heb ik de rest van mijn tours geboekt die ik nog wilde maken. Ik heb er ontzettend veel zin in!!
De jongen vroeg wat ik in Cairns ging doen en ik vertelde over de cruise die ik geboekt had en dat ik naar de rainforest wilde. Het bleek dat de cruise die ik voor morgen geboekt had voor meer dan een week gecanceld was, omdat de boot mankementen had. Dat was een dikke tegenvaller, maar dat is goedgemaakt door het boeken van een nieuwe cruise voor morgen en hopen dat ik mijn geld van Wicked Travel terug krijg. In de middag ben ik gaan lunchen met de jongen van Happy Travel en 2 andere jongens die in andere reisbureau's werken.
Jessica en Alad van Bushcamp en Magnetic Island waren ook in Cairns en we zijn in de avond gezellig gaan eten met z'n drieën en daarna met Amelie (Byron Bay en Brisbane) naar de avondmarkt gegaan. Jessica en Alad hadden nog niet gehoord dat de boot, die ook zij blijkbaar geboekt hadden, voor een week niet het water opging. Ze hebben de organisatie proberen te bellen en ook zij moeten met Wicked Travel contact opnemen om hun geld terug te krijgen. Jessica en Alad hadden de shuttlebus naar hun hostel terug en ik ben met Amelie nog iets gaan drinken aan de bar in het hostel waar ik verblijf.

Ik had gehoopt dat ik na 2 drankjes met Amelie goed kon slapen die nacht, zodat ik fit zou zijn om de hele dag de boot op te gaan maar mijn nacht verliep iets anders. Om 4uur verliet mama onze kamer om haar vlucht te halen naar Indonesië. Ze zou mama niet zijn als ze ons niet even allemaal gedag wilde zeggen. Nadat mama de kamer uitwas begon mijn bed te shaken. Iedereen in de kamer sliep weer behalve het meisje dat onder mij in het stapelbed lag, zij had bezoek van een jongen. Na een dik half uur ben ik uit mijn stapelbed geklommen om naar de toilet te gaan en in de hoop dat ze hun avontuur zouden finishen, maar toen ik terug in bed was gingen ze fijn verder wat betekende dat ik de rest van hun avontuur wakker in bed lag. Lang leven de hostels!!
Om 8 uur moest ik inchecken bij de terminal voor de cruise, dus ik moest echt wel vroeg mijn bed uit. Tijdens de introductieles over het duiken ben ik ontzettend zeeziek geworden dus ik was ontzettend blij toen ik eindelijk het water in kon. We hebben met een mega grote vis geknuffeld en we zijn met Nemo op de foto geweest. Omdat we de eerste les niet onze eigen camera mee mochten nemen heb ik nog een tweede duikles genomen waarbij ik wel mijn camera mee mocht nemen. Ik ben blij dat ik de tweede duikles genomen heb, want het koraal was veel mooier en ik heb 2 haaien gezien.
Samen met een ander meisje op de boot hebben we op het einde van de dag de foto's gekocht op een usb-stick. Zij heeft ze daarna op haar laptop gezet en ik heb de usb bij me om thuis de foto's opnieuw te bekijken. Terug op het vaste land ben ik met een Zwitsers meisje (Sonja) van mijn kamer gaan eten. Amelie stuurde me een berichtje wat ik deed met eten dus ook zij kwam naar hetzelfde restaurant. Voor $6,50 een goede maaltijd met een drankje, voor dat geld kun je geen boodschappen doen met uitzondering van noodles hihi! Het was erg gezellig, want we zaten uiteindelijk met 6 Duisters, 1 Zwitser en ik aan tafel. Het verstaan van Duits gaat me goed af, maar spreken doe ik toch maar in het Engels haha. In de avond zijn we nog met de meiden van mijn hostelkamer, Jessica, Alad, Amelie en ook Shari wat gaan drinken.

Het idee was dat Sonja mij in de ochtend zou wakker maken en dat ik een wandeling langs de zee zou maken om naar de tennisbanen in Cairns te gaan kijken. Lisa uit Oostenrijk van mijn kamer zou ook opstaan om te gaan rennen. Maar zoals je misschien al aanvoelt zijn we niet opgestaan toen Sonja ons wakker maakte. Ik voelde me niet zo lekker en was echt ontzettend moe door de lange dag op de boot en het niet slapen die nacht ervoor.
Lisa en ik zijn opgestaan nadat de housekeeping om 10uur onze kamer in kwam stormen om te poetsen. Samen met Lucie die inmiddels haar was al gedaan had, zijn we naar het winkelcentrum van Cairns gegaan. Ik weet dat ik al zo goed als geen plaats heb in mijn backpack, maar ik kon het niet laten om toch een paar dingetjes te kopen. Na het shoppen zijn we nog 2 uur bij de Lagoon gaan liggen en daarna hebben we samen gekookt. Ofja Lucie heeft gekookt, maar we hebben allemaal bijgedragen aan het leveren van de ingrediënten. Na het eten heeft iedereen zijn backpack/koffers ingepakt, want iedereen moet morgen uitchecken. Nog geen enkele keer heb ik er zolang over gedaan als deze keer om mijn backpack in te pakken, maar het is me gelukt!

Uitchecken om half 8 en om kwart voor 8 werd ik opgehaald om de hele dag naar de rainforest te gaan. Gilli de begeleider van de trip was ontzettend hyperactief en grappig waardoor het 2 uur in de bus zitten op de vroege ochtend zo voorbij was. Het weer zat helaas niet mee, het was erg bewolkt met af en toe een paar regeldruppels waardoor het koud was om het water in en uit te gaan. Maar dat mocht de pret voor de dag niet drukken.
Om half 8 waren we terug bij het hostel. Ik ben snel naar de supermarkt gegaan om eten te halen voor de 32uur lange busreis naar Alice Springs die nacht en daarna ben ik een douche gaan nemen bij de Lagoon. Bij de Lagoon waren nog twee andere meiden die aan het douche waren en die ook de nacht in de bus zouden doorbrengen. Niet de 32 uur die ik voor de boeg heb, maar zij gaan 14uur de bus in naar Airlie Beach > Whitsundays! Na het douche ben ik met de meiden wat gaan eten, ben ik Lisa nog even gaan opzoeken en gedag gaan zeggen en daarna moest ik toch echt de bus in. In de bus zat ik naast een leuke Duitse meid die naar Darwin met de bus reisde.

Na de eerste 6 uur in de bus kwamen we aan in Townsville, waar de eerste stop-over was. We moesten daar een dik uur wachten op de volgende bus. In Townsville heb ik een koppel (rond de 50 denk ik) uit Canada leren kennen en een jong koppel uit Duitsland (soms lijkt het alsof ik in Duitsland ben!!) Alle vier gaan ook naar Alice Springs en doen The Rock Tour. Veel nieuws ook de lange busreis heb ik niet. Ik heb weinig geslapen, heb een bosbrand op vijf meter afstand gezien en dode kangoeroes aan de zijkant van de weg.

In Alice Springs aangekomen werden we opgehaald door een vrouw van The Rock Tour. Zij heeft ons uitleg gegeven over de komende drie dagen en een lijstje gegeven met belangrijke spullen om mee te nemen! Ook kon zij me vertellen dat Wicked Travel een hostel voor mij geboekt had en dat ik niet meer opzoek hoefde naar een hostel in Alice Springs. Aangekomen bij het hostel heb ik 2/3 uurtjes geslapen en ben toen naar de supermarkt gegaan. Na het halen van de boodschappen kwam ik een sportwinkel tegen en heb daar renschoenen gekocht. Af en toe voel ik me ontzettend lui hier in Australië dus misschien kan ik deze schoenen gebruiken om af en toe eens in de ochtend een paar meter te gaan rennen..

Ik vertrek morgenvroeg om 5:30 uur voor 3 dagen naar de echte outback van Australië, waarbij ik ook weer geen bereik zal hebben. Wat ik daar ga doen is nog even een verrassing voor jullie, deels ook voor mezelf natuurlijk! Maar aan de verhalen van anderen te horen ga ik weer een paar super dagen tegenmoet.

  • 08 November 2013 - 12:58

    Manon:

    Weer leuk...;)
    Als je terug bent kun je 3 maanden door Duitsland reizen om iedereen daar op te zoeken ;) haha.

    Kus van jezus

  • 08 November 2013 - 12:59

    Ayla:

    Hoi Anouk,

    Ik kan niet lezen maar krijg af en toe iets mee!
    Veel plezier nog daar!

    Pootje van Ayla

  • 08 November 2013 - 13:02

    DJ:

    Oei.....Grunberg - Mulisch - Bernlef - Nelis !!

  • 08 November 2013 - 14:45

    Gertie:

    Hallo Anouk op de foto ziet jullie eten erg gezond uit ,wordt niet nog dunner bij al die ondernemingen.verder veel plezier Gr. Manfred en Gertie

  • 09 November 2013 - 14:19

    Marco Bellemo:

    Hoi, Anouk. Volgens mij zit nu de helft er bijna op. Wat gaat de tijd snel en wat heb je de afgelopen weken veel gezien. Kan me voostellen dat de vermoeidheid nu ook opkomt. Weet niet wie de foto's maakt, maar er zitten een aantal erg mooie bij. Ben benieuwd naar de ervaringen met The Rock Tour.
    Als ik je verslagen lees dan lijkt het alsof Australië bestaat uit backpackers en mensen die dat faciliteren. Verbazingwekkend hoeveel jongeren en af en toe mamas er dagelijks door dat mooie werelddeel trekken. Ben je het leven in de hostels niet langzaam een beetje zat? Op z'n tijd wat privacy is toch ook wel leuk. Maar ok, je bent jong en je wilt wat (ik zeg het normaal andersom maar dat za ik nu niet doen, alhoewel dat misschien wel gepast is in het ruige Australië).
    Hier gaat alles zijn gangetje. Nederland zoals Nederland is. Een herfststorm en de boel staat op z'n. Een paar dagen regen en iedereen klaagt. Kortom, alles normaal.
    Veel plezier en mooi ervaringen bij de volgende trip.
    Groeten en kusjes, Marco (en ook Til).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Backpacken in Australië

.

Recente Reisverslagen:

20 Februari 2014

Back in Sydney!

06 Februari 2014

Nog steeds in Melbourne!

27 Januari 2014

Nog meer Australian Open!! & Melbourne!

18 Januari 2014

Sydney & Australian Open!!

05 Januari 2014

Lovely Sydney!
Anouk

Actief sinds 20 Sept. 2013
Verslag gelezen: 512
Totaal aantal bezoekers 19674

Voorgaande reizen:

24 September 2013 - 23 Februari 2014

Backpacken in Australië

Landen bezocht: