GaGaJu Bushcamp - Noosa - Hervey Bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Anouk Nelis - WaarBenJij.nu GaGaJu Bushcamp - Noosa - Hervey Bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Anouk Nelis - WaarBenJij.nu

GaGaJu Bushcamp - Noosa - Hervey Bay

Blijf op de hoogte en volg Anouk

20 Oktober 2013 | Australië, Hervey Bay

Nadat ik mijn vorige verslag online had gezet heb ik Nav opnieuw wakker moeten maken, hij had namelijk beloofd om me 's morgens naar het busstation te brengen. Zwaar had hij het die ochtend, maar ik was wel netjes op tijd. Na 10 minuten in de bus kwam de buschauffeur erachter dat hij sleutels bij zich had die hij niet bij zich moest hebben. Een andere bus zou niet kunnen vertrekken zonder deze sleutels, dus eerste afslag eraf en terug naar het busstation. Om 1uur kwam ik aan in Noosa en daar stond het busje van GaGaJu Bushcamp op me te wachten. Samen met 8 anderen werden we bij een supermarkt gedropt en moesten we voor de komende 3 dagen boodschappen doen. Eenmaal op de locatie kon ik niet geloven dat ik dit 3 dagen vol ging houden. Alles was buiten op de douches en toiletten na, 1 nacht in een 'bed' slapen en daarna 2 nachten in een tent. Betekende wel dat ik voor de eerste keer mijn slaapzak ging gebruiken!! Die avond hebben we het spel Uno gespeeld, gekookt en bij het kampvuur gezeten. We wisten nog niet exact wat ons te wachten stond de volgende dag, dus we zijn vroeg naar bed gegaan.
Wat ik zeker moet vertellen is dat ik vandaag mijn eerste kangoeroe gezien heb!!!! Hij stond langs de weg toen we met het busje naar een afgelegen plaats werden gereden. Jaaaa ik heb Skippy gezien hihi!!

Slapen in een hok met 11 anderen betekent niet altijd dat je een slechte nacht hebt, maar hier in Noosa was het dat wel! Om 4uur 's nacht wilde de jongen die boven mij in het 'stapelbed' lag iets uit zijn tas halen. Het bed is alleen van houten pilaren gemaakt, geen matras ofzo, dus alles was aan het rammelen als een gek, inclusief mijn bed. 10 minuten was hij opzoek naar iets in zijn tas, wat hij in het donker natuurlijk niet kon vinden. Het enige wat ik hoorde naast mijn oor was: 'shit shit shit shit.' Daarna ging hij (niet al te voorzichtig) terug zijn bed in, waardoor ik opnieuw door elkaar geschut werd.
We waren met 15 mensen (waarvan 11 Duitsers) die dag om te kanoën, waarbij we met 5 kano's met 3 mensen in elke kano het water ingingen. Ik dacht dat ik een goede keuze gemaakt had om bij 2 Duitse jongens in de kano te stappen, maar één van hen kon werkelijk niks haha. Hij wilde de stuurman zijn, maar hij wist niet eens hoe de peddel in het water moest. Op de terugweg hebben we ons samengepakt met een andere boot, waarbij alleen de mannen moesten peddelen. De dames zaten in het midden en hadden de taak om de kano's bij elkaar te houden, goed geregeld lijkt me zo. Kano 3 kwam erbij en ook kano 4 probeerde om erbij te komen. We hadden een echte partyboot ontworpen, maar helaas zonder muziek. Bij terugkomst hebben we gekookt en super gezellig met iedereen van die dag gepraat. Met een theedoek hebben we beurtelings 'ons land' nagemaakt en verteld waar wat ligt. Ik heb ook bijna alle dieren gezien die ik wilde/niet wilde zien! Gisteren mijn eerste kangoeroe, vandaag een slang, een muis en een dikke spin! Echt een heerlijk gevoel als je deze dieren ziet vlak voordat je lekker in een tent moet slapen voor 2 nachten!

Slapen in een tent zonder matras is echt shit! De grond is zo ontzettend hard, liggen op één zij is bijna onmogelijk. Dus ook vannacht weer een korte nacht gehad, maar verrassend genoeg was ik om half 7 klaarwakker voor de volgende dag in de kano! Vandaag moesten we de andere kant op peddelen, waarbij we na 3-4 km in de kano een half uur moesten lopen naar een strand waar we konden lunchen. Ik had me een veel betere kano uitgezocht met een koppel uit Engeland, ontzettend leuk en de jongen was echt goed!! De heenweg was een eitje, waarbij we wel veel blauwe kwallen in het water zagen! De terugweg was echt killing! Ik dacht echt dat ik kapot ging. We hadden wind tegen en door de wind ook nog kleine golven. We werden met de kano steeds teruggeduwd, waardoor we zo goed als niet vooruit kwamen. De kracht en energie kwam echt uit het puntje van onze tenen en na een uur kwamen we eindelijk terug in de rivier uit. We hebben op de 2de kano proberen te wachten, maar de 3de kano waren we helemaal kwijtgeraakt, we konden ze niet eens meer zien.
We konden niet wachten op de laatste kano, want we zouden weer opnieuw moeten beginnen met het heftige gevecht van de wind. De wind was nog steeds pittig in de rivier, maar we konden wel vooruit komen. Na een uur nadat wij al op de kamplocatie waren, kwam de 3de kano binnen. Ze waren helemaal gesloopt en het schijnt dat de 2 meiden in de kano boos geworden waren op de jongen, omdat hij er niks van bakte! Dezelfde jongen als de dag ervoor in mijn kano, ik was dus niet de enige die er zo over dacht haha.
Vandaag waren weer nieuwe mensen gearriveerd, waaronder een Limburgse jongen uit Susteren. Hij zei tegen mij: 'Ik ken jou ergens van, zeker weten!' Na wat puzzelwerk bleek het dat we samen in 2008 de yssi gedaan hebben in Heerlen. Dat is een studentenkamp waarbij je kennismaakt met de stad Heerlen, de studentenverenigingen en andere studenten die dat jaar beginnen aan een nieuwe opleiding.

Zoals hierboven gezegd wist ik in het begin niet hoe ik hier 3 dagen kon overleven, maar nu de 3 dagen ten einde zijn moet ik zeggen dat ik toch echt een leuke tijd gehad heb. Je leert hier mensen echt op verschillende manieren kennen, omdat je in verschillende omstandigheden moet samenwerken. Er zijn een aantal mensen geweest die na 2 nachten naar een hostel zijn gegaan en het kamp verlaten hebben, dus misschien kan ik best een beetje trots op mezelf zijn dat ik het 3 dagen en 3 nachten volgehouden heb in de natuur.
Ze hebben op dit kamp wel een televisie waar 's avonds veel mensen film kijken. Nu zit ik hier mijn verhaal in de morgen te typen, waarbij op de tv alleen maar beelden van de bosbranden in de Blue Mountains voorbij komen, best heftig om te zien aangezien ik daar 1,5/2 week geleden zelf nog geweest ben. Het is lente hier, nog niet eens zomer dus dat voorspelt niet veel goeds voor de komende weken hier.

We werden met de bus van GaGaJu Bushcamp teruggebracht naar het busstation. De chauffeur van ons busje had me de hele morgen al Noekie genoemd. Eenmaal op het busstation zei hij: 'In Australië gebruiken ze het woord Noekie ook wel voor seks.' Ik weet niet precies hoe ik het moet schrijven, maar dat was even fijn om te weten. Een oude man die mij al de hele morgen Noekie noemde, joehoew!
Op het busstation stonden shuttlebussen van diverse hostels te wachten tot de Greyhound bus zou arriveren. Ik had een naam van een hostel van Wicked Travel, maar ik was het helemaal vergeten te boeken door het hele Bushcamp avontuur. Ik heb de Nederlandse jongen van de shuttlebus lief aangekeken en daarmee mijn slaapplaats voor die avond geregeld.
Eigenlijk had ik nergens zin in vandaag, ik was zo moe van 3 dagen zo goed als niet slapen dat ik ook echt niks gedaan heb als het noodzakelijke; boodschappen doen, inchecken, eten, douche en mijn bed in. Vanavond wil ik dan ook echt genieten van een echt bed!

Na een goede nacht in het hostelbed was het weer tijd om door te reizen, dit keer naar Hervey Bay, waarbij ik op zondag de 20ste naar Fraser Island zou gaan. Na een gezellige busreis van 4,5/5uur met een Nederlandse jongen werd ik op het busstation opgehaald door de organisatie waar ik de Fraser Island tour geboekt heb. Zoals hierboven gezegd zou ik de 20ste met de tour naar Fraser Island gaan, maar bij de receptie aangekomen zeiden ze dat er veel mensen hun tour voor morgen hadden moeten cancelen en dat wij daarom de 21ste zouden gaan. Voor mij geen probleem qua 'reisschema' alleen jammer dat ik niet wakker word op mijn verjaardag op Fraser Island, maar dat we om 6uur 's morgens vertrekken. Voor anderen van mijn hostelkamer was het wat moeilijker, zij hadden voor de 23ste in de morgen al bussen en nieuwe tours geboekt. Maar uiteindelijk is het bij iedereen gelukt om de volgende tours om te boeken, zodat we zonder zorgen de 21ste kunnen vertrekken!
Samen met de Nederlandse jongen van de bus, die in een ander hostel zit en een Frans meisje van mijn kamer zijn we kleine boodschappen gaan doen en daarna fish & chips gaan eten, jammiee!!! In de avond heb ik mijn beroemde spel Uno weer tevoorschijn gehaald en hebben we erg veel plezier gehad met wat extra regels die we erin gegooid hadden. De groep van onze hostelkamer is in ieder geval erg leuk en we hebben zin om niet morgen, maar een dagje later naar Fraser Island te gaan!

Een dagje vertoeven in Hervey Bay is best moeilijk, er is namelijk niet zo veel te doen. Na 3 dagen bushcamp en een dag niksen omdat ik te moe was stond mijn was doen weer op het programma. Het witte t-shirt dat ik aanhad op het kamp is niet meer schoon te krijgen, dus ik heb een goede reden om te shoppen over een paar dagen. We zijn met de mensen van onze kamer 's middags naar het strand gegaan en om 4uur stond een bijeenkomst op het programma over Fraser Island. Met de mensen van onze kamer hebben we afgesproken om samen in een jeep te gaan en al het eten te delen. Wauw we hadden echt super veel boodschappen, anderen die morgen ook op de Fraser Island trip gaan keken ons met grote ogen aan. Daarnaast heeft iedereen een box goon gekocht voor de komende dagen. Voor de backpackers in Australië is goon de favoriete drank, het is super goedkope wijn in boxen van 4liter.
Na het boodschappen doen hebben we chefkok Andy uit Engeland aan het werk gezet en hebben we genoten van zijn kookkunsten. Een lekkere warme douche, mijn tas inpakken voor de komende 3 dagen want we mogen niet onze grote backpack meenemen en even met zijn allen in de woonkamer zitten en kletsen. Morgenvroeg om 5uur mag ik opstaan op mijn verjaardag om me klaar te maken en rond 6uur te vertrekken naar Fraser Island. Ik heb geen bereik op Fraser Island, dus ik zal qua telefoon een rustige verjaardag hebben dit jaar haha.. Over een paar dagen zal ik jullie de verhalen over Fraser Island vertellen, maar voor nu zeg ik slaap lekker!

  • 20 Oktober 2013 - 14:56

    Bonnie:

    hey "noukie".tijdens het lezen van jouw verhaal kreeg ik ineens ee.n flashback naar zaterdagnacht 24 aug oin de slaapzaal tijdens het jeugdkamp van tc echt, alleen was jij degene die toen iedereen wakker hield ;-). gelukkig bevalt het je nog altijd goed. alvast een fijne verjaardag op fraser island. xxx bon

  • 20 Oktober 2013 - 19:50

    Jenny:

    Met veel plezier je verslag weer gelezen. We wensen je allemaal een fijne verjaardag, geniet ervan. Jenny,Sjef,Lars, Janique en Etienne.

  • 20 Oktober 2013 - 20:18

    Mam:

    Ha Anouk,
    Leuk om te lezen jouw verhalen. Tot zo meteen. We bellen je dadelijk.
    Xxxxxx mam

  • 21 Oktober 2013 - 16:27

    Gertie:

    Hallo Anouk Hartelijk Gefeliciteerd ,wij wensen je nog veel plezier zonder gevaarlijke en misschien giftige dieren.veel groetjes .ome Manfred en tante Gertie

  • 21 Oktober 2013 - 18:30

    Thijs:

    ken je het liedje Nookie van Limb Bizkit niet? :P
    Maar zo schrijf je het dus.
    Hier ook nogmaals gefeliciteerd

  • 23 Oktober 2013 - 22:48

    Marieke:

    Ik kan geen Goon meer zien :| ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hervey Bay

Backpacken in Australië

.

Recente Reisverslagen:

20 Februari 2014

Back in Sydney!

06 Februari 2014

Nog steeds in Melbourne!

27 Januari 2014

Nog meer Australian Open!! & Melbourne!

18 Januari 2014

Sydney & Australian Open!!

05 Januari 2014

Lovely Sydney!
Anouk

Actief sinds 20 Sept. 2013
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 19678

Voorgaande reizen:

24 September 2013 - 23 Februari 2014

Backpacken in Australië

Landen bezocht: