Byron Bay - Surfen! - Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Anouk Nelis - WaarBenJij.nu Byron Bay - Surfen! - Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Anouk Nelis - WaarBenJij.nu

Byron Bay - Surfen! - Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Anouk

15 Oktober 2013 | Australië, Brisbane

Iets sneller dan verwacht, maar vanaf vanmiddag weet ik niet wanneer ik weer wifi zal hebben om mijn verhaal online te kunnen zetten. Nu ben ik nog eventjesvaan het genieten van alle luxe die ik hier op mijn couchsurf adres in Brisbane heb.

Anne en Anna hadden hun eerste surfles bij een andere surfschool geboekt dan ik, maar eenmaal kennisgemaakt met Tam van surfschool BlackDog en mijn enthousiaste verhalen hebben ze hun eigen surfles afgezegd en een les voor donderdagmiddag geboekt bij surfschool BlackDog. Door mijn goede promotiewerk kon ik voor de helft van de prijs mee met een tweede surfles en zou ik het eerste half uur/driekwartier privé-les krijgen. Dit was geweldig! Het ging goed de tweede dag en het lukte me ook om zelf te peddelen en op te staan, joehoew!
Het was de bedoeling dat ik vandaag naar Lighthouse zou gaan lopen, maar eenmaal terug in het hostel was het bijna half 7 en de zon zou niet veel later ondergaan. Ik heb mijn plan dan ook maar een dag verschoven! Tijdens het avondeten waarbij ik aan het 'genieten' was van mijn eigen kookkunsten, kwam een jongen reclame maken voor een bar/club die avond. Je kon voor 10uur gratis binnenkomen, meedoen aan een bikini wedstrijd en iets winnen. De bikini wedstrijd was sowieso afgeschreven en 10uur was niet mogelijk om daar te zijn, maar we wilden wel gratis binnenkomen haha... Na 10minuten gezellig gekletst te hebben is het Amelie (duitse meisje van mn kamer) en mij gelukt om gratis binnen te komen als we zouden komen. Anne en Anna een berichtje gestuurd, hebben met zn vieren wat gedronken bij ons op de kamer en rond 12uur hebben Anne, Anna en ik ons laten ophalen om naar de bar/club te gaan. Amelie was te moe en wilde niet meer mee uit helaas.
De muziek was dit keer stukken beter en iedereen stond te dansen op verhogingen. Na een geslaagde dag en avond lag ik om half 4 uitgeteld in bed.

Ik weet niet hoe het me gelukt is, maar ik kreeg al mijn spullen makkelijk in mijn backpack!
Later op de dag, om 6uur zou ik de Greyhound naar Brisbane hebben om voor de eerste keer te gaan couchsurfen! Maar ik wilde Brisbane niet verlaten zonder de Lighthouse gezien te hebben, want iedereen was er zo enthousiast over geweest. Samen met Amelie ben ik dan ook die ochtend gaan lopen. Damn wat een idee om dat rond 11uur 's morgens te doen met 32 graden en alleen maar bergopwaarts. Het was echt killing, maaaar eenmaal boven waren we echt super blij dat we het gedaan hadden! Niet alleen het uitzicht was mooi, maar we hebben ook walvissen en dolfijnen in het water gezien van bovenaf!
Terug van onze killing-wandeling ben ik naar BlackDog surfschool gegaan om mijn foto's op te halen van beide dagen surfen. Ik had een kaartje geschreven en bier gekocht om hun te bedanken voor de korting die ik gekregen had en de foto's die ik gratis zou krijgen omdat ik zo' goed promotiewerk gedaan had. Tam vond het helemaal te gek en ze opende drie flesjes bier (ook voor een van de surfinstructeurs) om te proosten! Na 2,5uur gezelligheid en het krijgen van een t-shirt van de surfschool ben ik nog een supersnelle douche gaan nemen om een klein uurtje later de bus in te stappen naar Brisbane.
Anne, Anna en Amelie waren naar het busstation gekomen om mij opnieuw uit te zwaaien. Best wel jammer om Byron Bay te verlaten, want ik heb het hier zo erg naar mijn zin! Een dikke knuffel met Anne en Anna, want de kans dat ik hun nog tref is ontzettend klein. Zij gaan 2 weken werken op een boerderij, daarna naar Surfers Paradise en Brisbane en dan gaan ook zij hun eigen plan trekken. Anne wil eerder naar huis dan vooraf gepland dus ze gaat alleen nog reizen en Anna wil langer blijven en ook nog daadwerkelijk gaan werken.
In de bus naar Brisbane kreeg in een berichtje van mijn couchsurfer; hij zou niet thuis zijn, maar hij zou de deur gewoon open laten.. Aaaaaahhh dat voelt als inbreken was het eerste wat ik dacht!! Toen ik aankwam met de taxi bij zijn appartement zag ik dat er licht brandde en inderdaad de deur had hij open gelaten. Bij binnenkomst waren er nog andere mensen, dus gelukkig was ik niet helemaal alleen haha. Een jongen en een meisje uit Polen 'wonen' hier tijdelijk. Ze zijn bezig met een studie en kregen diezelfde avond te horen dat hun visa goedgekeurd was om te blijven en te mogen werken. Dus de wijn werd uit de koelkast gehaald en we hebben met zn drietjes een wijntje gedronken! Rond 12uur kwam Adam thuis, heb even kennisgemaakt en toen lekker naar bed gegaan.

Brisbane leren kennen, dat was het doel van vandaag. Adam en zijn huisgenoot Nav hadden me aangeraden om naar Southbank te gaan op zaterdag, dus dat heb ik dan ook maar gedaan! Het Poolse koppel was zo lief geweest om hun kaart van Brisbane aan mij te geven, zodat ik de weg kon vinden. Echt ontzettend fijn, want het was even zoeken waar ik precies naartoe moest om het centrum te vinden. Southbank was erg leuk en gezellig, maar ook zo grappig om te zien. Een zwembad en strand aan de andere kant van de rivier dan het drukke centrum. Er was een kleine markt en alle eettentjes zaten goed vol.
Het was leuk om daar rond te lopen, te zitten en rond te kijken. Ik ben teruggelopen via de winkelstraat, waarbij ik opeens door een jongen werd aangesproken. Hij vond mijn jumpsuit dat ik aanhad zo leuk, dus dat wilde die even zeggen. Jaaa Saar, de jumpsuit uit Maastricht hihi! De jongen bleek Nederlands te zijn en we hebben ergens bij een restaurantje iets gedronken en onze plannen van Australië uitgewisseld. Grappig om na al die tijd weer Nederlands te spreken.
Terug in het huis stelde Nav voor om naar een uitzichtpunt te gaan waarbij ik over heel Brisbane kon kijken. Natuurlijk wilde ik dat zien, dus we zijn een paar minuten later de auto ingesprongen zodat de zon niet al onder zou zijn. Het uitzicht was echt onwijs mooi, zowel net voor de zonsondergang maar vooral na de zonsondergang wanneer je alle lichtjes in de stad ziet. 'S avonds nog 'even' met mammie en pappie gesproken via Skype en toen met de wedstrijd Nadal - Del Potro naar bed. Iedereen was werken of opstap, dus ik had het rijk voor mij alleen. Ik was echt te moe om mee opstap te gaan.

Boodschappen doen bij de Aldi, wat een rotzakken zijn het hier in Brisbane. Ik moest $10 wisselgeld terugkrijgen, maar de jongen achter de kassa beweerde dat ik gepast betaald had. Het was onmogelijk want ik wist dat ik geen briefjes van 10 in mijn portemonnee had zitten, maar het enige wat ze zeiden was: 'sorry maar we kunnen niks voor je doen.' Fijn begin van de ochtend. Gelukkig was het weer goed en ben ik terug naar Southbank gegaan om aan het strandje te liggen. Ik was niet de enige die dat idee had, want ik moest zoeken om een plek te krijgen. Het was de bedoeling dat ik later op de middag even de winkels in zou gaan, maar doordat ik in slaap gevallen was ben ik rechtstreeks naar het huis gegaan. Het Poolse koppel had twee mensen van het werk uitgenodigd om te komen eten en een van hun zou ook blijven slapen die nacht. Ze hadden veel te veel gemaakt, dus ze hadden voor mij ook een bord met eten klaargemaakt. Erg gezellig om met z'n allen te eten. Die avond had ik afgesproken om een drankje te doen met Amelie, het Duitse meisje dat ik heb leren kennen in Byron Bay. Het Poolse koppel, de Duitse jongen die zou blijven slapen en het Italiaanse meisje van het werk gingen ook allemaal mee. Op zondagavond was niet zoveel te beleven in de clubs waar wij geweest zijn, maar het was op zich wel gezellig. Ik heb met een aantal mensen gesproken die avond en iedereen afzonderlijk van elkaar vroeg of ik uit Zweden kwam. Het zal wel komen omdat ik elke dag blonder en blonder word door de zon. Een ander grappig detail van een avondje uit in Brisbane is dat een aantal (ik dacht Engelse) meiden een band die aan het spelen was in een bar $200 betaalden voor 2 extra songs, maar wel in boxershort. Ik had er nog geen $10 voor neergelegd, want aantrekkelijk waren ze absoluut niet haha.

Ik heb Surfers Paradise dan wel overgeslagen om te overnachten na alle slechte verhalen, maar ik kan wel zeggen dat ik er geweest ben! Vandaag ben ik namelijk een dagje met Nav op pad geweest. Ik heb hem om 10uur 's morgens wakker moeten maken, want we zouden eigenlijk om 10uur vertrekken naar Surfers Paradise. Maar omdat Nav altijd in de avond en nacht werkt, is hij niet gewend om 's morgens op te staan. Het strand was erg mooi in Surfers Paradise. Ik heb hem getrakteerd op een late lunch en daarna zijn we naar huis gereden. Nav had een tennisbaan gehuurd, dus we moesten opschieten om op tijd te komen. Jaa ik kan zelfs zeggen dat ik getennist heb in Australië! Over het niveau, het racket en mijn all stars spreken we niet, maar grappig was het wel. Hij was teleurgesteld dat hij geen kans maakte, maar hij wilde ook weer niet dat ik met links zou tennissen haha..
Terug thuis heb ik alle kleren gewassen en sommige zelfs gestreken! Welke backpacker kan nou zeggen dat hij/zij gestreken kleren heeft tijdens zijn reis, echte luxe dus!! Over een uur zit ik alweer in de bus om verder te reizen naar mijn volgende bestemming, Noosa. Ik ga daar een 3-daagse tour in de natuur doen. Ik ben erg benieuwd want ik weet niet veel van wat gaat gebeuren, alleen dat kanoën op het programma staat.

Ik heb een aantal erg leuke dagen in Brisbane gehad, ook op het couchsurf adres. De 'baas' van het huis heb ik niet of nauwelijks gezien, hij heeft het super druk op het werk omdat hij woensdag namelijk voor 3 weken naar Amerika vertrekt. Ik denk dat ik meer in het huis ben geweest de afgelopen dagen dan dat hij geweest is haha..

  • 15 Oktober 2013 - 09:53

    Marieke:

    Haaa Anouk :)
    Wat leuk om te horen dat je bij Adam hebt kunnen slapen! Jammer dat hij niet zoveel tijd had, want hij is echt geweldig :D
    Ik leef met kriebels in mijn buik met je mee :)

    Bij ons wordt komende tijd ook alles spannend. Emiel vraagt vandaag het nr bij de Kamer van Koophandel aan, dus dan kunnen we echt aan de slag! En 25 nov krijgen we de sleutel :) maar eerste nog een weekje vakantie en dan 28 okt beginnen bij Multi Value :D Spannende tijd dus!

    Jij genieten daar :)
    xxx

  • 15 Oktober 2013 - 21:26

    Mam:

    Hoi Anouk
    Heel leuk dat je zo trouw iedere paar dagen een verhaal schrijft. Heel leuk om te lezen.
    Blijf dit maar vooral doen.
    Veel plezier.
    xxxx mam

  • 16 Oktober 2013 - 07:54

    Gertie :

    Hi Anouk het is geweldig wat je allemaal te zien krijgt en wat je beleeft.verder zo ik wacht met spanning op het volgende bericht veel plezier .ome Manfred en tante Gertie

  • 20 Oktober 2013 - 11:52

    Marco En Til:

    Hoi Anouk,

    Leuke verslagen en mooie foto's. Een hele belevenis en straks ervaring rijker. De "drive" om een keer naar Australië (en/of Nieuw Zeeland) te gaan wordt wel steeds groter bij het zien van de indrukwekkende natuur.
    Krijg je nog iets mee van de bosbranden rondom Sydney? Het begint dit seizoen wel heel erg vroeg, maar als ik het goed begrijp is het een relatief warm voorjaar daar.
    Hier begint de herfst inmiddels toe te slaan. Afgelopen week hebben we een herfstwandeling gemaakt door het bos. Het was best wel aardig weer (voor Nederlandse begrippen) en in het bos zag het er prachtig uit (natuurlijk geen vergelijk met jouw omgeving, maar toch ook Nederland heeft wel wat). Nu het weer omslaat zijn we blij dat we nog even de warmte hebben opgezocht in Lanzarote (de eerste 10 dgn van oktober). Heerlijk weer daar. Het is daar net een maanlandschap, dus de natuur van dit vulkaaneiland is niet echt mooi, maar het is wel apart en leuk om een keer gezien te hebben. Til is afgelopen week weer begonnen met werken en ik begin morgen. Onze vakantie zit er dus ook weer op.
    De tijd gaat weer snel. Volgens mij heb jij er ook al weer een maand op zitten, en over een paar uur ben je ook alweer een levensjaar rijker. Gefeliciteerd!!! Weet niet of je het daar nog echt gaat vieren, maar volgens mij is je hele reis al genoeg feest.

    Geniet van de rest van Australië, kusjes en groeten,

    Marco en Til

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Backpacken in Australië

.

Recente Reisverslagen:

20 Februari 2014

Back in Sydney!

06 Februari 2014

Nog steeds in Melbourne!

27 Januari 2014

Nog meer Australian Open!! & Melbourne!

18 Januari 2014

Sydney & Australian Open!!

05 Januari 2014

Lovely Sydney!
Anouk

Actief sinds 20 Sept. 2013
Verslag gelezen: 800
Totaal aantal bezoekers 19683

Voorgaande reizen:

24 September 2013 - 23 Februari 2014

Backpacken in Australië

Landen bezocht: