Whitsundays! - Magnetic Island - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Anouk Nelis - WaarBenJij.nu Whitsundays! - Magnetic Island - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Anouk Nelis - WaarBenJij.nu

Whitsundays! - Magnetic Island

Blijf op de hoogte en volg Anouk

01 November 2013 | Australië, Mission Beach

De afgelopen 2 weken zijn voorbij gevlogen, op dit moment gaat mijn reis veel te snel! Als het in dit tempo door blijft gaan ben ik al bijna thuis (sorry papa en mama) maar dat wil ik nog niet! Fraser Island, Whitsundays, Magnetic Island en heel veel plezier met andere backpackers zorgen ervoor dat ik hier echt een super tijd hebt.

Vorige keer schreef ik trots dat ik niks gekocht had in de winkels, maar op zaterdagmorgen voor we met de boot Avatar naar de Whitsundays gingen ben ik toch nog even de winkels ingedoken en heb ik 2 simpele shirtjes gekocht. Via een wandeling langs de zee zijn we met zijn vieren naar het verzamelpunt van de boottrip gelopen. Nog even een box Goon gehaald en toen toch echt klaar om met Avatar het avontuur aan te gaan. Bij aankomst moest je tweetallen maken en werd gewezen waar je slaapplaats was. Er was één koppel die geboekt had en zij mochten als eerste de slaapplaats uitkiezen. Denise (meisje uit Engeland dat ik al op Fraser had leren kennen) en ik wilde ook aan de buitenkant van de boot slapen, dus toen de jongen van de crew vroeg of er meer koppels waren riepen wij 'ja' en mochten als tweede de boot op én sliepen we aan de buitenkant van de boot haha. Nadat iedereen een slaapplaats had kregen we een korte instructie over de komende dagen zoals het programma, de 1 minuut douche per dag en het 3 streepjes toilette papier per beurt anders zou de wc verstopt raken. Omdat we 's middags pas vertrokken stond de eerste dag alleen maar in het teken van relaxen, zonnen en de anderen op de boot leren kennen. Een favoriet spel hier in Australië onder backpackers is het 'Ik heb nog nooit ........ ' Het enige onderwerp dat echt aangesneden wordt is seks. Grappig om te zien dat een Engelse meid op de boot bijna bij alles moest drinken en ook nog graag haar verhaal er elke keer bij wilde vertellen, een beetje aandachtsgeil. Na haar oh zo spannende verhalen had ik behoefte aan wat rust en ben ik aan de andere kant van de boot naar de sterren gaan kijken. Om de haverklap komt er een vallende ster voorbij, echt een plaatje om daar op de boot te liggen.

Om zes uur wakker worden omdat de kapitein naast onze slaapcabine (of hoe je zoiets noemt in een boot) buiten in een klein tentje slaapt. We wilde als eerst op White Haven Beach aankomen, zodat we de eerste waren die onze voetstappen in het zand konden zetten. Samen met een andere boot kwamen we als eerste aan op een strandje van waaruit we naar White Haven Beach zouden lopen. Nog even een paar super grappige foto's bij het reclamebord en toen door naar het 2de mooiste strand van de wereld!! De foto's zijn ontzettend mooi van het uitzicht over het strand, maar niet zo mooi als het zien met je eigen ogen! Dit was echt een plaatje!! Samen met Arwa (Nederlandse meid die toevallig ook nog eens goed tennist!) ben ik direct helemaal door naar achteren gelopen waar de zee blauw was en het strand wit! We waren de eerste die daar liepen en konden even een 'fotoshoot' houden. Ook hebben we onze huid gereinigd met zand, waardoor het babyzacht aanvoelt.
Later op de middag heb ik voor de eerste keer gesnorkeld. De crew van de boot was de vissen aan het voeren, waarbij ze het brood richting personen in het water gooide. Recht voor je neus komt een vis omhoog springen om zijn eten te halen, echt ontzettend grappig om te zien. We zijn die dag ook nog naar een ander gebied gegaan om te snorkelen en daar hebben we Finding Nemo rond zien zwemmen.
In de avond kwamen mensen over van een andere boot naar ons en hebben we met iedereen drankspelletjes gedaan. Wat een te gekke avond met veel te veel goon!

De volgende ochtend was ik als eerste wakker en heb ik wat rondgelopen op de boot. Langzaam werd iedereen wakker en kon je zien dat iedereen een zware avond achter de rug had. We hebben in de morgen nog gesnorkeld, waarbij we 3 grote schildpadden gezien hebben. Na het zien van de schildpadden ben ik direct de zee uitgegaan, want ik werd gek van alle kwallen die in dit gebied zaten. Ze zijn niet gevaarlijk, maar toch moet ik niks van die beesten hebben. Ik had de pet van Eric (jongen van de crew) en hij had de avond daarvoor gezegd: 'als je deze pet morgenvroeg ook nog ophebt, krijg je van mij $20.' Dus toen hij me zag met de pet sloeg hij zijn handen voor zijn gezicht, draaide hij zich om en duwde 2 minuten later $20 in mijn handen. Haha is dat makkelijk verdiend hier in Australië, ik had een gratis nacht in het hostel.
Terug van de boot ben ik met Arwa naar het hostel gelopen en hebben we ingecheckt voor die avond. We zijn een paar cocktails gaan drinken in de bar van het hostel en daarna pizza gegeten. Ik ben nog even terug naar de winkels geweest en ben teruggekomen met 2 bikini's haha. Ik weet niet waar ik alles ga laten in mijn backpack morgen bij vertrek, maar dat zien we dan wel weer..
Ze hadden Arwa en mij de verkeerde kamer gegeven, dus we moesten ons weer verplaatsen. Op de nieuwe kamer zaten 3 jongens, waarvan één een dikke tennistas bij zich had. De jongen kwam uit Canada en was hier in Australië toernooien aan het spelen om een ATP punt te pakken te krijgen, best cool toch!! Misschien kan ik hem nog zien spelen als ik over een paar weken in Melbourne zit, want hij speelt daar in december nog een toernooi. Ik ben in de avond nog even met Denise en een koppel uit Engeland iets gaan drinken en rond 12uur lag ik toch echt in mijn bedje.

Om 5uur in de morgen was ik al wakker en om 7uur stond ik netjes klaar om voor 4,5 uur de Greyhound in te gaan richting Townsville. Bij het wachten op de bus kwamen Alad en Jessica uit Engeland, die ik ontmoet heb in Noosa Bushcamp, ook aanlopen om de bus richting Townsville te pakken en met de boot naar Magnetic Island te gaan die middag. We hadden hetzelfde hostel, namelijk Base. Dit hostel is direct gelegen aan de zee, waardoor ik een ontzettend mooi uitzicht vanuit mijn hostelkamer had. Via het strand zijn Jessica, Alad en ik naar de supermarkt gelopen en bij terugkomst was het alweer tijd om mijn avondeten te regelen. Ik had bij mijn boeking een gratis bon voor 1x avondeten en 1x ontbijt en heb die avond de bon van het avondeten dan ook maar gebruikt. Ik had een foute keuze gemaakt en heb mijn eten dan ook na een paar happen aan een Duitse jongen naast me gegeven die er wel erg blij mee was. Na het eten had ik een gratis cocktail als welkomstdrankje en een uur later begon de lady's night en konden we een uur lang gratis cocktails drinken. Een aantal jongens hadden zich verkleed in jurken, rokjes en bikini's en konden op deze manier ook profiteren van een uur lang onbeperkt drinken. Gevolg was wel dat sommige met een volle beker alweer opnieuw in de rij aanschoven. Gezellig gekletst met Jessica, Alad en ook Shari die hier op Magnetic Island was en daarna toch echt mijn bed ingedoken. Ik heb met Shari om 04:45uur bij de receptie afgesproken om naar de zonsopkomst te kijken op het strand.

Om 04:30uur ging mijn wekkertje en ben ik zo zachtjes mogelijk de kamer uit geslopen zodat ik niemand wakker zou maken. Shari stond al op me te wachten en we zijn samen naar het strand gelopen. Zo mooi om te zien hoe de lucht veranderd van pikdonker, naar steeds lichter, oranje en dan het eerste puntje van de zon te zien is. Als ik me niet vergis was dit mijn eerste keer dat ik de zonsopkomst gezien heb. Einde van de ochtend hebben Jessica, Alad en ik besloten dat we een auto wilde huren en daarmee over het eiland wilde rijden. Jessica en ik wilde de Barbie-auto, maar nadat we de prijzen vergeleken hadden hebben we toch maar voor de goedkoopste optie gekozen, namelijk $10 per persoon. We hebben wat rondgereden en zijn van 14:30 - 16:30 uur naar Koala Sanctuary gegaan. We hebben daar een krokodil mogen vasthouden, een slang om onze nek gehad, een vogel gevoerd met onze mond, een koala vastgehouden en op het einde vogels voeren die op je hoofd, schouder, hand en arm komen zitten. Bij het terugrijden naar het hostel zagen we kleine kangoeroes over de wegspringen. Ik heb echt een super middag gehad, wat een toffe ervaring!
Tijdens het avondeten heeft een buidelrat het eten van mijn buren geruïneerd. Hij sprong op de tafel, waarbij de pan met eten omviel en de helft daarvan op de grond terecht kwam. Het was wel grappig om te zien en de meiden te horen gillen, maar daarna heeft ook iedereen zijn eten gepakt en is ergens anders gaan zitten haha.

In de ochtend moest ik weer uitchecken om 's middags naar Mission Beach te gaan met de Greyhound. We hadden de auto nog tot begin van de middag, dus we zijn nog naar een strandje gereden. Jesscia en Alad hebben me om 11:45 uur afgezet bij de boot en zouden daarna de auto terugbrengen. Ik heb de hele middag in de bus gezeten en om half 7 kwam ik aan bij het hostel. Ik heb ingecheckt, mijn nieuwe kamergenoten voor die avond leren kennen en daarna mijn avondeten gehaald. Ik ga hier echt vaak naar de winkel, maar dat komt omdat ik het liefst zo min mogelijk eten bij me heb als ik moet reizen naar een andere plaats. Ik heb al genoeg bagage met mijn kleine en grote backpack

  • 01 November 2013 - 08:55

    Gezina Mertens:

    Hallo Anouk,
    Als ik dit allemaal lees kan ik alleen maar beamen.
    Trots dat je dit doet en als ik veeeeeeeel jonger was ging ik achter na. Hahha.
    Groetjes van de mertensjes.
    PS; in Wessem beginnen we langzaam aan Sinterklaas. Taai Taai en pepernoten!

  • 01 November 2013 - 09:20

    Manon:

    Weer leuk om te lezen!
    Kijk uit dat je niet te bruin wordt....je weet wat mam dan zegt ;)
    Kus van jezus

  • 03 November 2013 - 22:39

    Marieke:

    Het lijkt mijn verhaal wel ;) Zit die duidelrat er nog steeds, die heeft ook al een beetje eten van mij gejat vorig jaar, vrek beest ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mission Beach

Backpacken in Australië

.

Recente Reisverslagen:

20 Februari 2014

Back in Sydney!

06 Februari 2014

Nog steeds in Melbourne!

27 Januari 2014

Nog meer Australian Open!! & Melbourne!

18 Januari 2014

Sydney & Australian Open!!

05 Januari 2014

Lovely Sydney!
Anouk

Actief sinds 20 Sept. 2013
Verslag gelezen: 940
Totaal aantal bezoekers 19639

Voorgaande reizen:

24 September 2013 - 23 Februari 2014

Backpacken in Australië

Landen bezocht: