Fraser Island - Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Anouk Nelis - WaarBenJij.nu Fraser Island - Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Anouk Nelis - WaarBenJij.nu

Fraser Island - Airlie Beach

Blijf op de hoogte en volg Anouk

25 Oktober 2013 | Australië, Airlie Beach

De eerste maand in Australië zit er alweer op, wat gaat de tijd snel zeg! Maar ik kan ook zeggen dat ik echt al ontzettend veel gezien en gedaan heb hier in Australië. Een speciale ervaring van de afgelopen dagen is toch wel mijn verjaardag op Fraser Island geweest. Bedankt voor alle felicitaties, ik had een onvergetelijke dag!

Opstaan om 5uur 's morgens op je verjaardag dat klinkt alles behalve goed. Maar als je moet opstaan omdat Fraser Island op het programma staat, dan sta je 's morgens direct naast je bed als de wekker gaat. In Australië was ik al jarig in Nederland nog niet, maar omdat ik 3 dagen geen bereik zou hebben op Fraser heb ik in de morgen nog even een paar minuutjes met pap en mam geskyped.
Rijden op Fraser Island is echt een avontuur. Relaxen achterin de auto is niet mogelijk op de eerste dag, want als je even niet oplet zit je met je hoofd tegen het plafond. Droog zand met dikke hobbels zorgen ervoor dat je in de auto door elkaar geschut wordt. Zwemmen in de zee op Fraser Island zit er niet in, je kunt alleen maar zwemmen in de meren die ze daar hebben. Na een indrukkende dag in de auto en het bezoeken van 2 meren kwamen we aan op de camping. Niet zomaar een camping, dit is echt kamperen! We slapen 2nachten in tenten, er zijn geen douches en geen toiletten. Als je naar de wc moet neem je een schep mee, graaf je je eigen kuiltje en doe je daar je ding. We mochten nooit alleen gaan, want de kans dat je dingo's tegenkomt in ontzettend groot.
Na het avondeten was iedereen aan het kletsen met elkaar tot op een gegeven moment opeens iedereen 'happy birthday' begon te zingen. Mijn groepje van het hostel kwam aanlopen met 2 appelvlaaien en kaarsjes met 24 bovenop. Wooow dit was zo lief! We hebben samen boodschappen gedaan, maar ik heb helemaal niks doorgehad haha. Ook heeft iedereen van het kamp in zijn/haar eigen taal voor mij gezongen, ook wel super speciaal!!
Om 8uur in de avond zijn we naar de opkomst van de maan gaan kijken op het strand. Echt mooie foto's kreeg ik niet met mijn camera, maar wat een super mooi uitzicht weer. Volgens mij was het voor iedereen de eerste keer dat we dit zagen, iedereen was zo stil en alleen maar aan het genieten. Terug naar de camping om verder te gaan met de drankspelletjes.

Slapen in een tent is nog steeds niet mijn ding, maar dat mocht de pret niet drukken voor deze nieuwe dag op Fraser Island. De eerste stop bij een meer was zo mooi, het was een kleine stroomversnelling waarbij je lopend of zwemmend doorheen kon. De eerste ronde hebben we gezwommen, maar daarna wilde we toch echt een paar foto's hebben. Na de eerste stop was het mijn beurt om achter het stuur te kruipen. Ik had geluk want ik mocht over het strand rijden dus ik had niet zo vaak te maken met los zand, hoge hobbels en geen controle. Wat was dit gaaf zeg! Ik voelde me net een klein kind dat voor de eerste keer in de achtbaan mocht. Ik had volgens mij een smile van oor tot oor tijdens het rijden.
Op het moment dat Alix en ik naar de wc (een echte, niet in de natuur) waren bij de laatste stop voordat we terug naar de camping zouden gaan, heeft de rest van de groep een walvismoeder met kleintje gezien. Super balen dat ik het verkeerde moment uitgekozen had om naar de wc te gaan. Die avond was de maanopkomst om 9uur en ook daar zijn we weer gaan kijken. Amelie en Shari (van Bushcamp) waren een dag later dan ik vertrokken naar Fraser dus zaten op een andere camping, maar die avond waren ze me komen opzoeken om me nog te feliciteren voor mijn verjaardag. Super lief! Na de opkomst van de maan hebben we weer de goon tevoorschijn gehaald.

De laatste dag alweer van Fraser Isand, wat gaat dit snel zeg! We hebben alles op de camping opgeruimd en daarna zijn we weer vertrokken met alle auto's. De begeleider van de organisatie was in de eerste tussenstop erg boos geworden. Een meisje van de groep had verteld dat er mensen onder de 21 gereden hadden en als iets niet mag op Fraser is dat het wel. Je bent op dat moment niet verzekerd en als ze erachter komen kan hij zijn baan kwijtraken. Ook in onze auto had gisteren een jongen van 20 gereden, waarbij we super veel geluk gehad hebben. We zaten namelijk op een kleine halve meter na tegen een andere auto aan die vastzat in het zand.
De sfeer in de auto was even down, omdat we niet konden begrijpen wie zoiets tegen de kampbegeleider zegt, maar we waren het al snel vergeten en konden verder genieten van onze laatste dag op Fraser.
Terug in de bewoonde wereld heb ik eerst een lange douche genomen, wat is dat fijn na 3 dagen zonder. Mijn voeten waren moeilijk schoon te krijgen, aangezien ik ook 3 dagen op blote voeten gelopen heb in het zand. 'S Avonds hebben we met bijna de hele Fraser groep pizza besteld bij de receptie. Best jammer dat ik 's avonds al vertrok naar Airlie Beach met de nachtbus, want deze avond was iedereen nog samen en aan het napraten over onze avonturen op Fraser Island.

Wat een geweldige ervaring Fraser Island! Het klinkt misschien saai om alleen maar te rijden in zand en over het strand en naar verschillende meren te gaan, maar de ervaring en de sfeer is echt geweldig. Ik heb mezelf echt een super gaaf cadeau voor mijn verjaardag gegeven!

De nachtbus naar Airlie Beach was dit keer gelukkig niet druk waardoor ik twee stoelen had, dus genoeg plaats. Opnieuw free wifi in de bus, dus kon mijn foto's van mijn telefoon overzetten naar mijn Ipad. In Airlie Beach aangekomen kon ik om half 10 's morgens gelukkig mijn hostelkamer al in. Ik was zo moe van 2 nachten Fraser in de tent niet slapen en ook in de bus weinig tot geen slaap te hebben gehad dat ik 's middags dacht even een uurtje mijn ogen dicht te doen. Het uurtje werd iets langer en na 2,5 uur slaap voelde ik me wel al iets beter. Alix was vandaag al met een dagtour naar de Whitsundays geweest en had 's avonds weer de bus naar Cairns. We hebben mijn foto's op haar laptop gezet en zijn samen iets gaan eten. Nadat Alix weer vertrokken was met de bus ben ik weer vroeg mijn bed ingedoken, zodat ik wat uurtjes kon bijslapen.

Een rustig dagje in Airlie Beach. Na het doen van de was kwam ik Denise tegen, meisje uit Engeland die ik op Fraser Island heb leren kennen. Zij had een koppel uit Engeland leren kennen in de Greyhoundbus en had afgesproken om door Airlie Beach te lopen. We zijn met z'n vieren langs de winkeltjes gelopen, ofja niet alleen langs de winkels maar ook naar binnen geweest. Geloof het of niet! Ik was de enige die niks gekocht heeft!! Maar ik denk dat ik morgen toch nog even snel terug ga om een shirtje en misschien een broekje te scoren. Een bikini gaat het helaas niet meer worden denk ik.
We zijn ook langs de organisatie gegaan voor de Whitsundays tour van morgen, zodat we morgenvroeg niet om 8:30 uur aanwezig moeten zijn, maar pas ergens begin van de middag. Dat scheelt weer een paar uurtjes slaap, die ik nog steeds een beetje nodig heb. Ik heb alle tickets die open stonden van Wicked travel een datum gegeven en de reserveringen doorgebeld, dus tot aan de 12de van november hoef ik niks meer te regelen!

Vanmiddag vertrek ik voor 2 dagen en 2 nachten naar Whitsundays waar ik misschien opnieuw geen bereik zal hebben. In Fraser Island heb ik genoten van het reizen zonder telefoon, je bent op die manier 'verplicht' om met andere mensen te praten in plaats van bezig te zijn met je telefoon.

  • 26 Oktober 2013 - 08:38

    Gertie :

    Hi Anouk fein der je toch een mooie verjaardag had zo ver weg van je familie.maar dit is een beleefnis wat je waarschijnlijk maar een keer beleeft .geniet er van. groetjes ome Manfred en tante Gertie

  • 26 Oktober 2013 - 12:28

    Manon:

    Leuk, leuk, leuk!
    Have fun!
    Kus jezus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Backpacken in Australië

.

Recente Reisverslagen:

20 Februari 2014

Back in Sydney!

06 Februari 2014

Nog steeds in Melbourne!

27 Januari 2014

Nog meer Australian Open!! & Melbourne!

18 Januari 2014

Sydney & Australian Open!!

05 Januari 2014

Lovely Sydney!
Anouk

Actief sinds 20 Sept. 2013
Verslag gelezen: 1095
Totaal aantal bezoekers 19640

Voorgaande reizen:

24 September 2013 - 23 Februari 2014

Backpacken in Australië

Landen bezocht: