Katoomba - Newcastle en het gezellige Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Anouk Nelis - WaarBenJij.nu Katoomba - Newcastle en het gezellige Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Anouk Nelis - WaarBenJij.nu

Katoomba - Newcastle en het gezellige Byron Bay

Blijf op de hoogte en volg Anouk

10 Oktober 2013 | Australië, Byron Bay

Wauw, het is vandaag alweer precies 2weken geleden dat ik in Sydney Centrum aankwam en mijn avontuur in Australië daadwerkelijk begon. Ik heb echt al veel gezien en gedaan en ik ben toch wel trots op mezelf dat ik daadwerkelijk de stap gezet heb om hierheen te komen. In Nederland twijfel ik vaak over dingen en is het soms moeilijk voor me om beslissingen te maken, maar hier moet ik alle beslissingen wel zelf maken. Soms spannend, maar ook wel erg leuk!

Het weer vandaag (donderdag) was 3x niks. Ik heb vanmorgen dan ook maar de was gedaan van de afgelopen week en niet onbelangrijk, de Greyhound bus nu definitief geboekt! De wasfaciliteiten zijn gratis in dit hostel, dus daar moet ik als backpacker dan ook maar goed gebruik van maken. Terwijl de wasmachine en de droger netjes hun werk deden heb ik de Greyhound kunnen boeken van Sydney naar Cairns, met als eerste tussenstop Newcastle. Zondag om 7:00 uur in de morgen, ojaa ik hoorde vandaag toevallig dat de zomertijd van zaterdag op zondag ingaat dus lees 6:00uur in de morgen vertrekt mijn bus naar Newcastle. Wat ik daarna ga ik doen, dat zien we dan wel weer.
Om niet helemaal opgesloten in het hostel te zitten ben ik in de middag met een dik fleecevest aan boodschappen gaan doen voor het avondeten. Samen met 2 Duitse meisjes heb ik tonijnsalade gemaakt en wat pasta met groenten. Jaa mama, jaa Bonnie af en toe probeer ik ook goed te eten ;)..

Om 7uur begon de eerste met rommelen op de kamer, pfff dat was echt te vroeg voor mij. Ik zou vandaag weer een lange wandeltocht gaan maken, dus zo vroeg hoefde ik nou ook weer niet op. Vanaf de Three Sisters in Katoomba heb ik de andere kant van de Blue Mountains gekozen, naar het plekje Leura. Weer een erg mooie route door het bos opzoek naar een aantal mooie watervallen. Op het einde van de tocht heb ik mensen uit Australië ontmoet, Gold Coast (ten zuiden van Brisbane, Queensland) Zij hebben mij met de auto bij het hostel afgezet, want het was echt nog super ver om terug te lopen.
Ik heb mijn hostel in Newcastle geboekt en op dat moment kwamen de 2 Duitse meiden, Anne and Anna uit Bondi Beachouse binnenlopen!!! Super leuk om hun terug te zien en we zijn een uur later naar de zonsondergang gaan kijken. Niet bij de three Sisters, maar op aanraden van de receptie in ons hostel een plekje waar zo goed als niemand komt, Cahills. We hadden uitzicht over een erg mooi landschap en zagen de zon achter de bergen ondergaan. Direct onze vesten en jassen aan, want de avonden in Australië zijn tot nu toe nog erg koud! Ik heb de laatste paar dingetjes gewassen, zodat ik met allemaal schone kleren morgen naar Sydney kan vertrekken.

Opstaan, tassen opnieuw inpakken en weer met de trein terug naar Sydney centrum om daar 1 nachtje door te brengen. Anna en Anne kwamen me 'uitzwaaien.' We hebben afgesproken om contact te houden. Ook zij hebben de Greyhound geboekt richting Cairns en we hopen elkaar tussentijds nog een paar keer tegen te komen.
Het was even wennen om weer terug in het drukke Sydney te zijn na een paar rustige dagen in de natuur. Het was een grote chaos in Sydney, want prins Harry was die middag aangekomen en 's avonds zou dat groot gevierd worden met vuurwerk bij Harbour Bridge en Opera House. Ook ik ging proberen om iets te kunnen zien daar. Duizenden mensen waren er op afgekomen, straten waren afgezet en overal waar je keek stond politie. Door de hoge gebouwen en het treinstation voor Opera House kon je niet veel meekrijgen van alles wat zich daarvoor afspeelde. Op een gegeven moment ben ik maar terug naar het hostel gelopen en op de kamer heb ik nog 1,5uur gezellig met iemand uit Australië gekletst. Daarna was het echt tijd om te slapen, want de wekker zou de volgende morgen ontzettend vroeg afgaan om de bus van 7uur te halen. Zoals hierboven gezegd wordt de klok vannacht ook nog een uur vooruit gezet.

Opstaan ging verrassend goed vanmorgen, ondanks de paar uurtjes slaap. Snel weer al mijn zooi in mijn backpack gedaan en op naar het busstation. Om 9:30uur kwam de bus in Newcastle aan. Ik was binnen 5minuten in het nieuwe hostel en heb daar ontbeten. Het weer was echt super fijn (32graden) dus ik heb mezelf getrakteerd op een paar uurtjes strand! In het hostel heb ik kennisgemaakt met een nieuwe kamergenoot voor die avond. Ze komt uit Brisbane en is opzoek naar woonruimte in Newcastle. Ze heeft me en paar tips gegeven voor de rest van mn trip! Begin van de avond ben ik langs het strand af naar Nobby's Lighthouse gelopen. Ik dacht dat het verder zou zijn, maar in 20 minuten was ik er al. Opnieuw heb ik de zon onder zien gaan, het begint een verslaving te worden.
's Avonds in het hostel heb ik een football wedstrijd gekeken, dat als ik het goed begrepen heb om het landskampioenschap ging. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het best een beetje spannend vond, ook al snapte ik het soms niet helemaal.

Newcastle is echt maar een klein plaatsje, binnen 2/3uurtjes op mijn slippertjes had ik 'alles' gezien. Het is nog niet zo dat ik de tennisbaan super erg mis, daar heb ik het veel te leuk voor hier, maar ik was wel nieuwsgierig hoe de tennisbanen hier erbij zouden liggen. Op de kaart van Newcastle leek het best wel wat voor te stellen, maar eenmaal daar dacht ik echt; zo zul je in Nederland niet snel een tennispark aantreffen. Ze zouden eens wat ideeën kunnen komen opdoen bij de tennisclub in Echt.
Ik ben doorgelopen naar een groot park, maar toen ik daar aankwam bleek dat afgesloten te zijn voor een racecircuit. Ik heb een paar auto's voorbij te zien vliegen en ben daarna doorgelopen naar het strand. Zonnen zat er vandaag niet in, want de harde wind maakte het best wel frisjes. Die avond stond de busreis naar Byron Bay op de planning.

Yeah! Ook dit keer stond ik weer netjes op het lijstje voor de Greyhound bus. De nachtbus was drukbezet, zowel met jonge backpackers als oudere mensen. Grappig om te zien was dat de ouderen allemaal probeerden te slapen en alle jongeren zaten op telefoons, ipads en laptops te spelen. Gratis wifi in de bus is toch wel een geniale uitvinding! Slapen is een groot woord, maar ik heb geprobeerd om mijn ogen zoveel mogelijk dicht te houden. Bij de bushalte in Byron Bay stonden een paar shuttlebusjes van verschillende locaties te wachten om nog een aantal backpackers mee te krijgen naar hun hostel. Fijn, want dat bespaarde me de zoektocht naar het hostel! Weer hebben ze mijn hostelkamer veranderd, van een 10-persoons female room naar een 5-persoons female, maar wél voor dezelfde prijs! Eten voor de middag en avond wilde ik hebben. Er zitten allemaal kleine shops hier met leuke spulletjes, het ziet er echt lekker knus uit. De neiging om een paar leuke dingetjes te kopen is erg groot nu.
Op weg naar de supermarkt werd ik aangesproken door een jongen van een organisatiebureau. Zijn werk is om trips in Australië te verkopen, en ja hoor dat is hem gelukt! In eerste instantie dacht ik; ag laat hem zijn verhaaltje maar doen en dan loop ik door, maar het liep iets anders. Na 2/3uur zoeken en overleggen ben ik een paar honderd euro lichter, maar is wel de komende maand alles voor me geboekt haha! Alleen de Greyhound bus moet ik nog reserveren aan de hand van mijn planning. Jaaa jullie lezen het goed, ik heb voor de eerste keer een échte planning gemaakt tot halverwege november haha. En niet onbelangrijk, op mijn verjaardag (21oktober) ben ik op Fraser Island, joehoew! Ik heb een drukke planning voor de komende weken, maar heb er onwijs veel zin in!!
Ander leuk nieuws kreeg ik die middag ook nog, Anne en Anna uit Duitsland komen vanavond ook met de nachtbus naar Byron Bay! De regen en onweer die we die middag hier in Byron Bay gehad hebben ging zo aan me voorbij, omdat ik helemaal in m'n nopjes was.

Vandaag stond mijn eerste surfles op het programma :) ! Ik vond het best wel spannend, want ik wilde natuurlijk wel op die plank kunnen blijven staan in 3uur. Om 13:00uur vertrokken we met een groep van 9 surfen en 2 instructeurs naar een strand. Wat rek- en strekoefeningen, uitleg over het opstaan en dan direct het water in. De eerste keer bleef ik direct al op de plank staan! Joehoeww, ik ben gooeed (dacht ik). Maar de tweede keer ging ik regelrecht het water in, dus zo goed was ik dan toch niet haha. Het was echt een super ervaring en ik hoop dat ik dit nog eens kan gaan doen deze trip.
Terug van het surfen ben ik naar Wicked travel gegaan om 2 tours definitief te maken, ofja dat was de bedoeling. Ik heb alleen even gebruik gemaakt van de snelle internetverbinding daar! Anne en Anna kwamen me ophalen voor een avondje uit in Byron Bay. Bij het teruglopen van Wicked travel kwamen we langs de surfschool waar ik die middag les van gehad had. Ik ging vragen of de foto's al gelukt waren, zodat ik Anne en Anna kon laten zien dat ik niet zo heel goed was die middag. Ze had problemen met de computer dus de foto's kon ze niet laten zien, maar we hebben wel bijna een uur met haar gepraat en veel gelachen. Onder het 'genot' van een biertje heeft ze twee clubs in Byron gebeld wat er te doen was en heeft ze ons een gratis taxi geregeld om bij de eerste club te komen. Het Duitse meisje van mijn kamer in het hostel is ook met ons mee geweest. We hebben een erg leuke avond gehad, ondanks het feit dat de dj's in Australië niet zo goed weten hoe ze een écht feestje moeten maken!

Het is nu donderdagmorgen, de zon schijnt dus dat betekent dat het tijd is om naar het strand te gaan. Later op de middag wil ik graag naar Lighthouse lopen en ik hoop weer te kunnen genieten van de zonsondergang. Of ik dat ook daadwerkelijk gedaan heb, kun je teruglezen in mijn volgende verhaal ;)

Groetjes uit het leuke, gezellig Byron Bay!

  • 10 Oktober 2013 - 08:56

    Bonnie:

    Goedzo Anouk.!! hahahah toch af en toe luisteren. ;-)

    Kan niet wachten op het volgende verslag. xxx

  • 10 Oktober 2013 - 09:33

    Marieke:

    Wat een genot om jou verhalen te lezen :) Ik verheug me nu alweer op de volgende!!
    Ik wordt nu al enthousiast (lees hyper) over de dingen die je nog mee gaat maken! Alles wordt zo enorm tof :D hahahaha.... ik kan het weten :D
    Gister heb ik Ciska na 13 maanden weer gezien, was heel leuk om haar op schiphol te ontmoeten (als verrassing). Spreek je snel weer! xxx

  • 10 Oktober 2013 - 11:18

    Manon:

    Best grappig, hier in Nederland hebben we ook mooie zonsondergangen, maar daar staan we nooit bij stil en in het buitenland genieten we er juist zo van!
    Zullen pap en mam wel gerust zijn dat je nu een beetje een planning gemaakt hebt ;)
    Nu nog afwachten of je m ook haalt, hihi :)
    Enjoy!
    Kus van jezus

  • 10 Oktober 2013 - 11:34

    Tante Gertie:

    Hi Anouk heerlijk wat je allemaal beleeft misschien leer je zo ook een paar brokken Duits om met je neven te kunnen spreken.wij wensen je noch veel plezier .we verheugen ons op het volgende bericht. Ome Manfred en tante gertie

  • 11 Oktober 2013 - 17:17

    Jordy:

    Haa Anouk,
    Vet om te lezen dat het zo goed gaat! Je maakt ons een beetje jaloers met je verhalen;) haha.
    Maar niet kunnen surfen in 3 uurtje? Dat val me tegen:P
    Have fun!! X

  • 13 Oktober 2013 - 17:46

    Kolleetjes:

    Heeee Anouk, geweldig wat jij daar beleeft. Wij vinden het super knap van je en lezen met heel veel plezier je verhalen. Dus laat het volgende maar snel komen.....
    Have fun.....Groetjes v/d Kolleetjes

  • 14 Oktober 2013 - 14:20

    Jenny En Sjef:

    Hoi Anouk,
    We zijn terug van vakantie,heb nu pas al je verslagen kunnen gelezen. Geweldig om te horen dat je het naar je zin hebt.Zag net op fb een foto in tennistenue voorbijkomen. Geniet ervan!lieve groetjes Sjef en Jenny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Backpacken in Australië

.

Recente Reisverslagen:

20 Februari 2014

Back in Sydney!

06 Februari 2014

Nog steeds in Melbourne!

27 Januari 2014

Nog meer Australian Open!! & Melbourne!

18 Januari 2014

Sydney & Australian Open!!

05 Januari 2014

Lovely Sydney!
Anouk

Actief sinds 20 Sept. 2013
Verslag gelezen: 512
Totaal aantal bezoekers 19642

Voorgaande reizen:

24 September 2013 - 23 Februari 2014

Backpacken in Australië

Landen bezocht: