Nog steeds in Melbourne! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anouk Nelis - WaarBenJij.nu Nog steeds in Melbourne! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anouk Nelis - WaarBenJij.nu

Nog steeds in Melbourne!

Blijf op de hoogte en volg Anouk

06 Februari 2014 | Australië, Melbourne

Over iets meer dan 2 weken stap ik over een half uurtje het vliegtuig in om weer terug te vliegen naar Nederland. Wauwie wat een avontuur de afgelopen maanden. Nog steeds ben ik super blij en trots dat ik dit allemaal doorgezet heb, want ik had het zeker niet willen missen. De laatste paar weekjes hier zullen niet heel spannend meer zijn, maar vooral in het teken staan van relaxen. De afgelopen weken heb ik in Melbourne gezeten en het begint als een thuis te voelen, dus ik heb vandaag mijn volgende en daarmee ook de laatste bestemming geboekt; Sydney. Daar waar het avontuur allemaal begon 4,5maand geleden! De laatste 2 weken zal ik hier nog even lekker vakantie vieren, voordat ik terug ga naar het leventje in Nederland.

Vanmorgen is Sarah vertrokken uit het hostel, maar ook uit Melbourne. Na 2,5 week zoeken heeft ze werk gevonden op een boerderij tussen Melbourne en Adelaide. Het gezamenlijke ontbijt en avondeten zit er nu niet meer in. Best raar dat ze er niet meer is, want we hebben de afgelopen 3weken zo goed als alles samen gedaan en nu zit ik in mijn 'eentje' in het hostel. Natuurlijk ook weer niet helemaal, want de mensen hier in het hostel zijn leuk, de sfeer is goed en iedereen praat wel met elkaar. Ik heb de dag in het hostel doorgebracht met het doen van de was, mijn nagels, mijn dagboek updaten en zelfs een beetje de kamer opgeruimd. Ik weet niet of ik dat al verteld heb, maar mijn hostelkamer is een opslagplaats voor spullen die mensen (meiden) niet meer willen. Kleren, schoenen, eten, douchespullen, tijdschriften alles kun je vinden hier op de kamer. Ik zit nu het langst hier in de kamer, weet dat de spullen van niemand zijn, dus heb een hoop weggegooid waardoor de kamer er een stuk beter uitziet (al zeg ik het zelf!)

Sarah is gisteren vertrokken uit het hostel, maar voor de komende dagen heeft Tessa dit hostel geboekt. Ik heb weer iemand om me heen die ik al wat langer ken. Ik heb in de ochtend rustig aan gedaan en ben in de middag naar het park geweest. Melbourne heeft de temperatuur van 40graden vandaag weer gehaald, dus je kan begrijpen dat er vandaag weer niet veel te doen was. Het park was wel aangenaam in de schaduw, maar met deze temperaturen zijn er veel vliegen waardoor dat weer iets tegenviel. Maargoed al met al toch even lekker gerelaxt in het park. In de avond ben ik met Tessa een rondje door Melbourne gaan lopen, waarbij we een stop bij mc donalds gemaakt hebben voor het $0,30 ijsje, jumjum!

Vanaf gisterennacht heb ik van bed gewisseld op de kamer (van boven naar onderen) maar ik ben er nog niet zo blij mee. Heb nu al twee nachten ontzettend slecht geslapen en heb Tessa, die boven mij slaapt sinds vannacht, gevraagd om te wisselen. Tessa slaapt het liefst onder, dus dat kwam perfect uit. Ik ben aan het begin van de middag het centrum ingegaan en heb langs de winkels gelopen. Okeeee, ik heb er niet alleen langs gelopen, ik ben ook binnengelopen en het ergste is dat ik opnieuw weer dingen gekocht heb. Het idee van een koffer kopen in plaats van mn backpack komt steeds vaker in mijn hoofd voor, maar dan denk ik weer: Anouk doe niet zo gek, je hebt nog maar een kleine 4 weken dat red je wel haha. Samen met Tessa gegeten en in de avond heb ik door alle tijdschriften gebladerd die hier op de kamer liggen.

Tessa en ik hebben eerst fruit gehaald bij de Victoria Markets en daarna zijn we doorgelopen naar de Botanic Gardens. We hebben daar heerlijk gezeten, gekletst, van onze gezonde snacks genoten en door de Botanic Gardens gelopen. Het was een lange wandeling vandaag, iets dat ik niet meer echt gewend ben. Aan het eind van de middag zijn we richting het hostel gelopen, maar hebben we eerst nog een stop gemaakt bij een masseur. Beide hebben we ons 20minuten laten verwennen met een nek- en schoudermassage. Wauw die wist wel echt alle pijnlijke plekjes te vinden, maar wat had ik dit even nodig! Tessa en ik hebben gegeten, gerelaxt na een dagje wandelen en zijn daarna vroeg het bed ingedoken.

Slapen lukt nog steeds niet super, terwijl ik toch weer in mijn bedje lig waar ik de laatste weken doorgebracht heb zonder problemen. Dan maar kijken of ik vandaag een beetje op het strand kan bijslapen. We hebben onze spullen gepakt en zijn met de tram naar het strand gegaan. We hebben de hele middag heerlijk in de zon gelegen, want het weer was perfect!
Terug in het hostel heb ik van Tessa's kookkunsten genoten en daarna nog met mama en papa een dik uur geskypt! Rond 11uur zijn Tessa en ik opweg naar het casino gegaan, want Tessa wilde dit graag eens een keer meemaken. Ik liep met $30 winst weg en had een gratis nachtje hostel, Tessa had helaas alleen verloren. We hebben 4 Australische jongens leren kennen en hebben met hun een drankje gedaan. Twee van hun wilde nog een gokje wagen en binnen 5minuten had een van hun $200 gewonnen. Dat was een reden om weer opnieuw een drankje te doen! Uiteindelijk lagen we vroeg in de morgen in ons bed na een super leuke avond!

Nog 3 weken te gaan!

Geslapen dat is wat ik vandaag gedaan heb haha.. De lange dag van gisteren heeft er goed ingehakt. Ergens in het begin van de middag ben ik toch maar opgestaan, heb ik een goede douche gepakt, wat in de tijdschriften gebladerd en heb ik mijn spullen georganiseerd. Ik kan met trots vertellen dat (als het goed is) nog steeds alles in mijn backpack(s) past, dus dat het idee van die koffer weer ver op de achtergrond ligt. In de avond heb ik beneden nog even op internet gezeten om het een en ander uit te zoeken. Wat een heerlijk relaxdagje.

Vandaag, heel vroeg in de morgen, was het ook de beurt aan Tessa om te vertrekken. Ook zij heeft na hard zoeken werk op een boerderij gevonden, zo'n 8uur van Melbourne af. Jaja en zo blijf je weer 'alleen' achter in het hostel. Wel grappig om nu in de positie te zitten van de laatste die vertrekt en niet zoals aan de East Coast elke keer de eerste, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar het als eerste vertrekken haha. Ik had Muriëlle uit Nederland, leren kennen met Great Ocean Road, beloofd dat ik voor haar voor een 'chill'broek ging kijken, dus ik had een mooie reden om nog wat extra winkels in te gaan. Goed voor mijn portemonnee, maar helaas voor mij kon ik niks speciaals meer vinden om te kopen.
Ik heb 2 Australische meiden op de kamer die opzoek zijn naar een huis in Melbourne. Ze waren nieuwsgierig van wie alle spullen in deze kamer waren. Toen ik vertelde dat het allemaal spullen zijn die mensen hier achter gelaten hebben, zijn ze eens goed gaan neuzen tussen de kleren waarbij een van hun nu een spijkerbroek en 2/3 shirtjes rijker is. Levert toch wel grappige momenten op zo'n opslagkamer.

Dat 's nachts slapen nog steeds niet lukt zoals ik dat wil, begin ik me toch langzaam af en toe aan te ergeren. In de ochtenden kapot moe en in de avonden super fit. Ik begin er bijna een topsport van te maken om in bed rondjes te draaien haha.
Rond het einde van de ochtend ben ik de straat van het hostel overgestoken en ben ik weer naar de Victoria Markets gegaan. Ontzettend leuk vind ik het om daar tussen alle kraampjes met souvenirs, kleding, schoenen en heel veel fruit rond te lopen. Ik heb weer wat dingetjes opgezocht op internet in de middag en avond en heb mijn dagboek van steekwoorden uitgewerkt in complete zinnen.

Eindelijk kon ik eens de eerste 2/3 uur heerlijk slapen, totdat de twee Australische meiden in de nacht de kamer opkwamen. Vanaf toen heb ik weer mooi rondjes liggen draaien tot een uur of 6. Maargoed na opnieuw een korte nacht slaap had ik een erg leuk berichtje om mee op te staan, namelijk dat ik in maart een weekendje naar Kopenhagen ga met Rick en twee andere meiden om daar een feestje te bouwen. Ik moet langzaam wel wat leuke dingen in mijn agenda gaan plannen voor als ik terug ben, anders zal de heimwee naar Australië opkomen haha.. Ik heb mijn was gedaan en ben daarna naar het park gegaan om daar heerlijk in het zonnetje te liggen. In Nederland heb je meestal de piek tussen 12 en 3uur, maar hier gaat de warmte door tot een uur of 5 en dan begint de temperatuur pas langzaam naar beneden te gaan. Ik ben rond 5uur dan ook terug naar het hostel gegaan. Ina, een meisje uit het hostel is al een paar dagen ziek, dus die wilde even iemand hebben om tegenaan te praten. Ik zou Anouk niet zijn om haar even een luisterend oor te bieden, waardoor we een uur op de gang hebben staan kletsen. Wel gezellig hoor! Ik ben een douche gaan nemen en ben het gevecht met mijn slaapprobleem weer aangegaan.

Ik heb een wekker gezet! Jaaajaaa geloof het of niet. Ik was alweer bijna vergeten hoe dat geluid klonk, maar toen die vanmorgen afging wist ik weer waarom ik zo'n hekel aan dat ding heb. Om kwart voor 9 ben ik opgestaan en gaan ontbijten. Waarom een wekker zetten in je vakantie? Ik dacht; als ik nu eens eerder opsta, misschien val ik dan ook eerder in slaap haha. Dus wie weet wat vannacht mij gaat brengen!
Ik ben opnieuw naar de Victoria Markets geweest, maar dit keer dan ook echt voor de laatste keer. Straks even kijken of ik de bus naar de volgende bestemming kan boeken, want na een maand is het nu toch echt tijd om Melbourne te verlaten. Melbourne is fantastisch, echt een super stad! Ik zou hier kunnen wonen en soms voelt het ook alsof ik hier woon nu ik hier al zolang ben, dus echt de hoogste tijd om te vertrekken nu.
In de middag terug naar het park gegaan waar ik gisteren heerlijk gelegen heb, om daar nog even te genieten van Melbourne! Terug in het hostel heb ik mijn bus en hostel geboekt, zodat ik morgen dan ook echt Melbourne kan verlaten. Een relaxt laatste avondje in het hostel en vroeg naar bed dat is mijn plan.

• 06 Februari 2014 - 12:34

Bon:

Hey noukie als je nog wat plekjes in je agenda gevuld wil hebben dan hou 30 april tot 4 mei maar plek voor de afsluiting met robbie williams in ischgl

• 06 Februari 2014 - 14:57

Merle:

Ik vind het toch wel tijd dat je terug komt! ;-) hihi, super om te lezen dat je het zo geweldig hebt!! Tot snel, X merle

• 06 Februari 2014 - 17:37

Mam:

Jeh, nu kan ik beginnen met aftellen.

• 06 Februari 2014 - 23:52

Marieke:

Ik verheug op de avond dat ik alles live mag horen! Tot snel X