Nog meer Australian Open!! & Melbourne! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anouk Nelis - WaarBenJij.nu Nog meer Australian Open!! & Melbourne! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anouk Nelis - WaarBenJij.nu

Nog meer Australian Open!! & Melbourne!

Blijf op de hoogte en volg Anouk

27 Januari 2014 | Australië, Melbourne

Zoo daar ben ik weer! De tijd vliegt als je het naar je zin hebt. Zojuist even gekeken en over 28 dagen ben ik alweer terug in het koude Nederland. Soms kijk ik er langzaam wel een beetje naar uit om iedereen weer te zien, maar als ik het daarna weer super in Melbourne heb dan is Nederland nog zo ver mogelijk van mij vandaan. Ik geniet nog steeds elke dag hier aan de andere kant van de wereld :)

Slapen in een sauna, ook dat kan ik op mijn lijstje in Australië erbij zetten. De temperaturen lopen nu wel erg op hier in Melbourne en de hostels beschikken niet over een heerlijke airconditioning die ik van de andere zomervakanties wel gewend ben. De laatste dingetjes inpakken, uitchecken en ben toen met Sarah gaan ontbijten in de keuken. We hadden geen energie om met onze backpack naar buiten te lopen, dus probeerde we het uit te stellen. Volgens mij hoopte we dat iemand ons zou komen ophalen en naar ons volgende hostel zou brengen, maar helaas. Rond 11 uur zijn we dan toch maar met onze wandeling begonnen naar het tramstation (1,5minuut van het hostel) begonnen en daar kwam onze grote vriend aangereden; de gratis city tram. Je dacht toch niet dat we echt alles gingen lopen met die mega backpacks in 43 graden hihi. We zijn bij het park uitgestapt en hebben daar een break van een half uur gehouden. Doorgelopen naar het hostel, een natte rug en zware benen verder. Het inchecken ging soepel, ze konden ons niet in het systeem vinden waardoor we 20/30minuten moesten wachten voordat we de sleutel kregen. We hebben de spullen in de kamer gedropt, zijn een heerlijke smoothie gaan halen en daarna ben ik doorgelopen naar de tennisbanen. De Nederlandse heren Sijsling en Huta Galung verloren helaas in 3 sets. Ik had een plaats in de schaduw opgezocht, heb zo weinig mogelijk proberen te bewegen maar het water liep overal door de hitte. Jeetje dit is geen pretje meer! In de avond heb ik met Sarah gegeten en daarna hebben we een rondje door Melbourne gedaan.

Het is warm op de kamer, maar vannacht gelukkig niet de sauna van het vorige hostel. Super vroeg opstaan daar doe ik niet meer aan, want met dit weer is niks te doen. Ik heb mijn moed bij elkaar geraapt om toch weer naar de superwarme tennisbanen te gaan en naar de Nederlanders te kijken. Haase won met zijn Duitse partner in 3 sets na een 5-2 achtergrond in de laatste set. Joehoew een Nederlander door naar de volgende ronde! Na Haase kwam de damesdubbel Bertens/Flipkens tegen Krajicek en haar partner. Deze wedstrijd werd na de eerste set gestaakt vanwege de hitte, het is niet verantwoord om zo'n inspanningen te leveren met dit weer. Ik heb dik 2uur met de fysio van Flipkens in de airco zitten kletsen, heb een aantal leuke spelers, coaches en familieleden voorbij zien komen en ben toen toch maar richting het hostel gegaan. Samen met Sarah heb ik een zwembad opgezocht en zijn we een dik uur baantjes gaan zwemmen. Terug in het hostel was het inmiddels al half 10. We hebben wat kleins gegeten en ontzettend gelachen met een aantal grappige Nederlanders. Rond kwart over 1/half 2 kwam de politie het hostel binnen om een dronken kerel uit het hostel te halen en daarna zijn we dan ook maar naar bed gegaan.

Vandaag de hele dag in de hostelkamer/bed doorgebracht omdat ik me niet fit voelde. Ik denk dat de zon van afgelopen dagen een beetje te veel is geweest, dat ik te weinig gedronken heb en dat ik daarom niet lekker ben. Iedereen kijkt uit naar morgen, want ze hebben 15/20graden koeler gemeld dan hetgeen we de afgelopen dagen/week gehad hebben. Er was een beetje wind in de avond, waardoor Sarah en ik een uur zijn gaan wandelen door Melbourne. Dat deed wel even goed om die benauwde kamer uit te gaan. Mooi was dat de eerste regendruppels omlaag kwamen, zodat de temperatuur al langzaam naar beneden ging.

In de ochtend weer lekker op mijn gemak gedaan en ergens in het begin van de middag naar Melbourne Park gegaan. Ik ben in stadium van Court 2 gaan kijken naar een singel, omdat daarna Haase zou dubbelen tegen de broertjes Bryan. Haase en Kas kregen een tennislesje daar, maar het was wel leuk om te zien. Esther (uit Limboland) is ook hier in Melbourne en had met een beetje geluk een kaartje buiten het park van iemand kunnen krijgen. We hebben dus samen naar de dubbelpartij gekeken, is weer eens wat anders dan alleen op dat park lopen. Ik heb Esther mijn eerste pasje van de kwalificaties om de nek gedaan en heb haar een kleine 'rondleiding' gegeven in het gebouw waar alle spelers komen. Toevallig was ook nog dat we in hetzelfde hostel zaten, dus hebben samen de tram terug gepakt.

Vandaag 'vroeg' opstaan, want Krajicek stond al om 11uur op het programma om te dubbelen. Rond half 12 was ik daar en ben ik bij Douwe en een collega van hem gaan zitten. Super leuk om weer een bekende vanuit Nederland te zien. We hebben met z'n drieën wat gegeten en daarna zijn de heren de Rod Lager Arena ingedoken voor de wedstrijd van Serena en Djokovic. Ik heb een rondje trainingsbanen gemaakt en ben daarna terug naar het hostel gegaan, gegeten en voor kaartjes voor morgen gekeken voor Rod Laver Arena. Helaas heb ik ze niet gekocht, want de enige plaatsen die beschikbaar waren lagen in de tweede ring helemaal op de laatste rij. Ik heb alle spelers al zien lopen de afgelopen 1,5 week, dus vond het te veel geld voor deze plaats.
Met twee Nederlandse jongens nog beneden bij de receptie gezeten en we hebben afgesproken om morgen om 13:00uur te gaan tennissen. Ik heb er zin in!! Door al dat tennis van de afgelopen 1,5 week, heb ik nu zelf ook wel echt zin om een balletje te slaan.

We hadden afgesproken om 13:00uur om te tennissen, Tim en ik zaten klaar maar Eloy en zijn vriendin kwamen pas om 14:15uur uit bed. Een half uurtje later waren we op weg naar de tennisbaan met z'n vieren. Bij de tennisbaan nog eens een half uur tot driekwartier moeten wachten totdat iemand de poort open kwam maken en daarna mochten we eindelijk de baan op. De rackets waren oud, heel oud maar dat mocht de pret niet drukken. Ik heb heerlijk met Tim 1,5uur een balletje geslagen en moet zeggen dat dat best aardig ging. Tim is heel goed geweest, dus ik moest echt mijn best doen hihi. Na het tennissen hebben we met z'n vieren in het hostel samen gegeten en hebben we Federer - Tsonga in de tv-ruimte/bioscoop in het hostel gezien. Ik heb nog even op de vaste computers wat berichtjes gestuurd, gezellig gekletst en uiteindelijk was het 4/5uur voordat ik in bed lag.

Ik ben niks meer gewend en al helemaal niet om een racket in mijn handen te hebben. Beide handen zaten vol blaren van 1,5uur tennissen de dag ervoor. Ik ben met Tim en Eloy een rondje in Melbourne gelopen en zijn doorgelopen naar de Botanic Gardens. We hebben daar een goed plekje opgezocht en heerlijk in de zon gelegen. We hebben de hele middag in het park doorgebracht en zijn rond etenstijd terug naar het hostel gegaan. Ik heb met Sarah weer een avond vol gekletst en ben daarna vroeg naar bedje gegaan.

Wil je vroeg naar bed, wordt je 2x in de nacht wakker gemaakt door twee Duitse meiden uit de kamer. Eerst rond 1uur om spullen te pakken en daarna om 6uur om in bed te komen. De twee meiden hadden niet veel aandacht voor de andere 6mensen in de kamer en gooien de lamp aan, zowel om 1 als om 6uur. Alsof het normale tijden zijn om een lamp aan te maken in een kamer met slapende mensen. Ik had met Sarah afgesproken om te gaan winkelen, dus we zijn na het ontbijt het centrum ingelopen. Ik heb niks gekocht, hoewel de drang heel groot was. In de middag hebben we nog het park opgezocht en hebben we daar nog een paar uurtjes in de zon gelegen. In de avond hebben we opnieuw in de tv-ruimte een tenniswedstrijd gekeken van Federer - Murray.

Weer een mooie dag in Melbourne, waardoor ik samen met Sarah en Tim naar het strand ben gegaan. Er was aardig wat wind vandaag, waardoor het kleurtje op je lichaam wel erg snel ging. Verbranden doe ik normaal niet snel, maar vandaag was te veel voor me met gevolg een rode rug en rode benen. Sarah en ik zaten nog op het strand omdat we de zonsondergang wilde zien en werden door 4kerels gevraagd of we mee wilde spelen in hun team met beach volleybal. Laten we even gek doen! Ze hadden nog geen wedstrijd gewonnen en vanaf wij mee hebben gedaan, geen wedstrijd meer verloren haha. Jaa pappie, het blijft toch leuk om af en toe die volleybal weer aan te raken. We zijn met de jongens een drankje gaan doen, heb een van de mooiste zonsondergang gezien en zijn nog naar het einde gelopen om pinguïns te zien.

Het lijkt wel of ik hier met de dag luier wordt haha. Omdat ik kan doen en laten wat ik wil ben ik na het ontbijt terug op bed gaan liggen met de bedoeling om muziek te luisteren, maar ik ben opnieuw in slaap gevallen. Om 2uur kwam ik beneden bij de receptie waar Sarah en Tim zaten en het enige dat zij zeiden was: 'wat zie jij eruit' hahah. Heerlijk die complimenten als je net wakker bent. Ik heb boodschappen gedaan, gedoucht en me klaargemaakt om misschien een avondje te stappen. Ik ben Nadal - Federer gaan kijken en hoorde daar dat de kaarten voor die avond uitverkocht waren. Een uurtje later kwam Eloy binnen met de mededeling dat hij nog 2 kaarten geregeld had en dat betekende: dat ik voor de eerste keer in mijn leven naar een Hardstyle feestje zou gaan, aaaaaaah!! Eén, twee biertjes om te proberen mijn zenuwen weg te drinken en daarna hoptjop met een hele groep Nederlanders en de Duitse vriendin van Eloy naar HeadHunterzz..

Woehoeeewwww wat een tegekke avond heb ik gehad!! Vooraf had ik nooit gedacht dat ik dit zo leuk zou kunnen vinden, maar ik vond het echt helemaal geweldig haha. Wel heb ik de hele morgen nodig gehad om bij te slapen, want het was wel erg vroeg vanmorgen (6:30u) voordat ik sliep. De dag heel rustig gestart met een ontbijtje, een goede douche en daarna heb ik was muziek gedownload. Ik heb met Sarah gegeten en daarna zijn we ons klaar gaan maken om een avondje uit te gaan. James, mijn couchsurf host van Adelaide is ook een weekendje in Melbourne en vroeg om een avondje opstap te gaan. We zijn een bar ingegaan waar een super goede band afgewisseld met een dj de muziek verzorgde. Ook dit avondje was weer zeer geslaagd.

Australian Day, dat is vandaag. Samen met Sarah en Tessa (leren kennen in Sydney) ben ik naar het strand gegaan. Ontzettend druk was het, want iedereen is vrij vandaag. Allemaal jongeren die bij het strand aan de drank waren en Australian Day aan het vieren waren. Het weer was ideaal op het strand en we hebben daar dan ook de hele dag gelegen. Met Sarah terug naar het hostel en met Tessa afgesproken dat we elkaar om half 10 weer zouden zien voor het vuurwerk bij Docklands. Snel snel douchen, eten en opweg naar Docklands, maar helaas waren we niet de enige die dit idee hadden. De trams zaten vol, waardoor we moesten wachten en het vuurwerk vanuit de tram konden zien haha. Een uur gewacht totdat we eindelijk een tram terug konden hebben naar de stad, want alle trams en taxi's zaten overvol. We hebben een drankje met z'n drieën gedaan en zijn om half 1 de bar uitgezet omdat ze gingen sluiten.

  • 27 Januari 2014 - 22:38

    Manon:

    Geen kaartje/pasje voor de finales kunnen bemachtigen, via via??
    Xx

  • 27 Januari 2014 - 22:39

    Ayla:

    Pootje x

  • 02 Februari 2014 - 09:58

    Marco:

    Hoi Anouk,
    Het toernooi is weer voorbij. Viel het mee of tegen? Was wel erg warm deze keer. De komende dagen nog even relaxen of heb je nog specifieke reisdoelen?
    Geniet in ieder geval nog even, want ik ben bang dat het daarna toch weer "back to reality" zal worden. De ervaring en herinnering pakt echter niemand je meer af. Wellicht heb je ook andere dingen leren waarderen uit het dagelijkse leven in Nederland, omdat die daar weer niet vanzelfsprekend waren.

    We hopen straks in Nederland ook nog wat van je belevingen te horen. Maar dat "verhaal" zul je straks tot vervelens toe (ben ik bang) moeten herhalen. In ieder geval knap dat je het avontuur bent aangegaan. Wij hadden aanvankelijk niet gedacht dat jij het daadwerkelijk zou doorzetten.
    Hopen je straks in Nederland weer snel te zien!
    Groeten van Marco en Til

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Backpacken in Australië

.

Recente Reisverslagen:

20 Februari 2014

Back in Sydney!

06 Februari 2014

Nog steeds in Melbourne!

27 Januari 2014

Nog meer Australian Open!! & Melbourne!

18 Januari 2014

Sydney & Australian Open!!

05 Januari 2014

Lovely Sydney!
Anouk

Actief sinds 20 Sept. 2013
Verslag gelezen: 434
Totaal aantal bezoekers 19633

Voorgaande reizen:

24 September 2013 - 23 Februari 2014

Backpacken in Australië

Landen bezocht: