Sydney & Australian Open!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anouk Nelis - WaarBenJij.nu Sydney & Australian Open!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anouk Nelis - WaarBenJij.nu

Sydney & Australian Open!!

Blijf op de hoogte en volg Anouk

18 Januari 2014 | Australië, Melbourne

Het is weer een hele tijd geleden, maar vanaf dat ik in Melbourne ben is mijn Ipad nog geen 5x uit mijn tas geweest. Ik ben hele dagen weg/op de tennisbaan en in de avonduren heb ik het erg gezellig met Sarah, een Duits meisje uit mijn hostel. Maargoed, ik heb even de tijd gevonden, of anders gezegd vrijgemaakt om mijn dagboek weer te updaten.

Een zwak voor Chinatown, dat is wat Dido en ik hebben in Sydney. We zijn in de ochtend weer door Chinatown gelopen en zijn uiteindelijk ook weer ergens gezellig gaan zitten met een koffie en fris. We hebben een klein rondje door Paddy's Markets gelopen en zijn weer terug naar het hostel gegaan want Dido moest aan het einde van de middag beginnen met werken. Op de kamer heb ik gezellig gekletst met mijn twee leuke Engelse kamergenoten en één van hun is zelfs mijn avondeten (noodles) gaan klaarmaken, wat een schatje is het toch haha.
In de avond had ik afgesproken met Sarah om een drankje te gaan doen en heb ik de twee Engelse jongens weer meegenomen. Eén van de jongens begint morgen met een groep Engelsen een 7-daagse georganiseerde groepsreis om kennis te maken met Australië. Hij had met twee meiden afgesproken om een drankje te doen, dus we zaten uiteindelijk met z'n zessen. Ik moest me erg concentreren om alles mee te krijgen, die Engelsen spreken zo snel als ze onder elkaar zijn en ook hebben ze allemaal een ander accent, wat het er niet makkelijker op maakt.

Even een dag helemaal niks doen, héérlijk! Jeetje wat was ik lui vandaag zeg. Ik heb uitgeslapen tot ik zeg niet hoelang en daarna heb ik mijn tas alvast voor het vertrek van morgen ingepakt. Ik heb wat spulletjes weggegooid en mijn backpack gaat nu echt té makkelijk dicht! Ik had blijkbaar niet genoeg slaap gehad de afgelopen dagen of ik ben nog steeds niet fit, want ik ben in de middag opnieuw in slaap gevallen. Ik heb mijn dagboek van de afgelopen dagen in Sydney up-to-date gemaakt en ben daarna op de kamer muziek gaan luisteren. Om 11uur kwamen nog 4 onbekende mensen onze hostelkamer in, die de keuken uit moesten en hier een feestje wilde komen maken maar aangezien een andere jongen en ik al in bed lagen wisten ze dat dat hier niet ging lukken. Achteraf ben ik wel super blij, want het blijkt dat ze pas rond half 4/4uur uiteindelijk naar bed zijn gegaan en daar stond ik echt niet op te wachten. Dat klinkt misschien een beetje raar uit mijn mond na de afgelopen dagen haha.

Extra vroeg opgestaan zodat ik nog een half uurtje met papa en mama kon skypen. Als je wifi koopt moet je daar natuurlijk wel optimaal gebruik van maken. Ik heb uitgecheckt en ben samen met Sarah en Dido naar Darling Harbour gelopen. Ik dacht dat ik er nog niet geweest was, maar daar aangekomen herkende ik het mooie plaatje weer. Sarah had met een vriend afgesproken daar en Dido en ik hebben ons ontbijt/lunch in het parkje genuttigd. Na een dik uur zijn we teruggelopen naar het hostel en heb ik in de kamer van Dido een uurtje geslapen. Je denkt dat je beter bent, maar wordt af en toe toch nog teruggefloten.
Samen met Sarah ben ik naar de supermarkt geweest en hebben we wat eten gekocht voor de 12-urige busreis naar Melbourne van die avond. We hebben nog een pasta maaltijd gemaakt en daarna zijn we op weg naar de bus gegaan. Er waren twee volgeboekte bussen die naar Melbourne gingen en omdat we los van elkaar geboekt hadden, zaten we helaas niet in dezelfde bus. Na toch al regelmatig een nachtbus gehad te hebben, lukt het me nog steeds niet om te kunnen slapen in zo'n rijdend ding.

We kwamen een uur eerder dan vooraf gepland aan in Melbourne en dat betekende om 6uur in de morgen: Hello Melbourne!! Jeetje wat is het koud in de ochtend in Melbourne en zeker als je van Sydney afkomt waar de temperaturen de afgelopen dagen heerlijk waren. Het hostel heeft een 24-uurs receptie maar toch wel begrijpelijk dat je om half 7 nog niet kan inchecken. Ik heb een heerlijke douche genomen, even op de whatsapp met Nederland gezeten en ben daarna richting Melbourne park gaan wandelen waar over een aantal dagen de Australian Open van start gaat. De voorbereidingen waren in volle gang en er reden non-stop auto's van het toernooi rond. Ik heb geprobeerd om al spelers te herkennen, maar in de meeste auto's zijn de raampjes donker achterin.
Terug in het hostel kon ik nog steeds niet inchecken en heb ik me geamuseerd met de wifi. Heel toevallig kwam ik een meisje, Angelique in mijn hostel tegen die bij mij op de opleiding in Heerlen gezeten heeft. Zij was aan het wachten totdat ze naar het vliegveld kon om terug naar huis te gaan. Wat is het wereldje toch klein.

Gisterenavond laat kreeg ik van Tom (baas uit België) een berichtje dat ik vanaf vandaag bij de Australian Open in het systeem sta als de coach van Kimmer, een 19-jarig talent uit België. Rond 1uur kan ik mijn pasje afhalen bij accreditatie en kan ik gaan en staan waar ik maar wil en waar je als toeschouwer normaal niet kunt komen. Nouja met een beetje zenuwen ben ik rond half 2 richting Melbourne park gelopen. Bij het loket aangekomen gaf ik mijn naam door met de functie coach van Kimmer. De twee achter het loket keken me beide als een botsauto aan en gingen opzoek naar mijn naam in het systeem. Ze konden me niet in het systeem vinden en de vrouw zei 'Kimmer mag je best uitnodigen als gast, maar dan moet hij dat wel bij accreditatie doorgeven.' Omdat de kwalificaties gratis zijn kon ik gewoon doorlopen en kreeg de opdracht om Kimmer te vinden en het dan met hem te regelen.
Op het park heb ik Tom een berichtje gestuurd en samen hebben we mijn pasje geregeld. Ik sta als de fysio van Kimmer in het systeem, maar op het pasje staat coach hihi.
Klein rondje met Tom over de trainingsbanen en door het spelersrestaurant gelopen en daarna mocht ik alles zelf gaan uitvogelen want Tom had training. Aaaah daar liep ik dan als een verloren kip over het park met een pasje om mijn nek, maar nergens binnen durven te gaan. Ik ben bij Thiemo gaan kijken, heb een rondje over de trainingsbanen gemaakt waarbij ik de eerste paar spelers al heb mogen spotten en in de avond was mijn 'pupil' aan de beurt. Helaas verloor hij in 3 sets. Na de wedstrijd ben ik nog even Rod Laver Arena in geweest om naar een vriendschappelijke wedstrijd van Federer tegen Tsonga te kijken. De arena zat zo goed als helemaal vol, dus ik heb direct mogen proeven aan de sfeer in een volle Rod Laver Arena. Na een indrukkende eerste dag ben ik rond half 11 terug naar het hostel gegaan.

Vroeg mijn nest uit om mijn spullen in te pakken, van kamer te wisselen en door te gaan naar de tennisbanen. Rus en An-Sophie uit België moesten de eerste ronde spelen. Wel grappig om te vertellen is dat ik een aantal jaren geleden nog tegen An-Sophie stedentennis gespeeld heb en dat ik me niet veilig aan het net voelde wanneer zij begon uit te halen. Nu mag ik haar aan de andere kant van de wereld in actie zien tijdens de kwalificaties. Tom wist te vertellen dat Nadal in een van de arena's aan het trainen was en dat we daar een kijkje konden nemen. Kimmer en ik zijn nog net niet opgesprongen en zijn bij Nadal gaan kijken. Indrukkend stukje tennis wat die Nadal doet en vooral als je het van 5/10meter afstand mag zien! Na de training van Nadal waren Rus (verloren) en An-Sophie (gewonnen) al klaar en ben ik doorgelopen naar de trainingsbanen waar ik weer een aantal leuke spelers voorbij heb zien komen. In de middag ben ik bij Richel gaan kijken en twee Belgische mannen kwamen ook in actie. Na de laatste partij zei Tom dat we gingen proberen om ook mij met de auto van de organisatie naar het hostel te brengen. En jaaa hoor, haha helemaal te gek!

Op de derde dag van de kwalificaties heb ik 3 meiden (2nederlandse en 1 duitse) meegenomen naar de Australian Open. Bij binnenkomst stond een rij mensen te wachten en het bleek dat Djokovic en Azarenka met de trofee van vorig jaar binnen zouden komen. De meiden stonden klaar met de camera en hebben druk foto's zitten maken. Het grappige is dat ze daarna aan mij vroegen wie die twee eigenlijk waren haha. Mooi toch!
We zijn bij Thiemo gaan kijken en de Nederlandse meiden hebben niks anders gedaan dan foto's schieten en zijn binnen een uur weer vertrekken omdat ze een enorme kater hadden. Het Duitse meisje Sarah wilde nog graag een Duitser in actie zien en zijn dan ook bij een Duitser gaan kijken. Ik ben na 1,5 set een rondje trainingsbanen en arena's gaan doen en dacht dat Sarah wel al terug naar het hostel zou zijn. Rond etenstijd ben ik terug naar het hostel gelopen, heb boodschappen gedaan en ben met Sarah in de keuken gaan eten. Supper grappig, want Sarah was ontzettend enthousiast over haar dag op de Australian Open aan het vertellen en dat ze de hele wedstrijd had afgekeken. Ze snapt de puntentelling nu een beetje en wilt morgen weer terug om een Duits meisje in actie te zien. Rond middernacht ging de keuken sluiten, hebben ze ons eruit gezet en zijn we naar bed gegaan.
Ik keek nog even op instagram voordat ik ging slapen en zag een leuke actiefoto van Monfils voorbij komen. Toen ik nog eens goed keek naar de foto zag ik mezelf op de achtergrond staan haha.

Vandaag was het eerst eens lekker uitslapen, want hele dagen in de zon tennis kijken en laat naar bed hakt er toch behoorlijk in. Het klinkt allemaal heel relax en ik mag ook absoluut niet klagen hoor, maar de hele dag in 35graden is best een brandende temperatuur om tennis te kijken. Mijn neus is dan ook hartstikke verbrand na gisteren haha.
Vanmorgen ben ik erachter gekomen dat ik nog meer luxe heb met mijn tennispasje, ik mag namelijk gratis reizen in de trams t/m 27 januari. Is dat even luxe als backpacker! Geen dik half uur meer lopen naar het park, neenee voor mijn hostel ligt de tramhalte waar ik mooi kan inspringen. Hoezo luxe gecombineerd met veel luiheid!
De wedstrijden begonnen vandaag om half 1 pas en het was kidsday, waardoor het ontzettend druk op het park was. Ouders die tassen vol chips, snoep, koekjes en zoete drankjes bij zich hebben om de kinderen proberen stil te krijgen. Ik ben een rondje trainingsbanen gaan doen en ben even rustig bij de baan van Verdasco gaan zitten die met ontbloot bovenlichaam aan het trainen was, niet verkeerd kan ik je vertellen hihi. Ik weet niet wat er gebeurd is maar hij stond als een gek op het lichaam van zijn sparringspartner in te rossen aan het net. Na deze indrukkende training ben ik naar de derde kwalificatieronde van Thiemo gaan die hij helaas in 3 sets verloor. Opnieuw een rondje trainingsbanen en daarna toch echt terug naar het hostel, waar Sarah in de keuken al op me zat te wachten. Ze was de hele dag weer naar de Australian Open geweest en was helemaal onder de indruk van het Duitse meisje. Super leuk om te zien hoe enthousiast Sarah over het tennis is.

Een tennisloze zondag. Ik had met Sarah afgesproken om naar de victoria Markets te gaan en daarna het strand op te zoeken. We hebben meer dan 2uur rondgelopen bij alle souvenirs kraampjes en hebben goedkoop fruit ingeslagen. Wat een verschil met boodschappen doen als je het fruit op de markt haalt. Rond 3 uur hebben we de tram naar het strand genomen en hebben we daar nog 2,5 uur heerlijk in het zonnetje gelegen. Natuurlijk niet op jullie jaloers, maar hoe cool is het om in januari op het strand te liggen!
We zijn terug naar het hostel gegaan, hebben gedoucht, gegeten en zoals gewoonlijk veel gekletst.
Morgen begint het hoofdtoernooi van de Australian Open en heb zojuist van Tom een berichtje ontvangen dat ik morgen weer een nieuw pasje kan afhalen bij accreditatie, geweldig toch!! Jeetje wat een geluk heb ik hier in Melbourne, eerlijk is eerlijk!! Zonder dat pasje tijdens de kwalificatie had ik nog niet zoveel gezien, gehoord en meegemaakt als dat ik nu al heb.

Het begin van het hoofdtoernooi van de Australian Open en dat kun je direct merken! Rijen stonden voor de ingang, maar dankzij het berichtje van Tom hoefde ik daar niet aan te sluiten maar kon ik doorlopen bij de ingang van accreditatie om mijn pasje op te halen. Dit keer geen coach of fysio meer, maar nu als competitor guest van Alison van Uytvanck uit België.
Jeetje wat een drukte vandaag, even rustig op een baan kijken zit er vandaag niet in. De arena's zijn nu alleen nog maar voor de wedstrijden en Margaret Court Arena en Court 2 zijn goed volgepakt vandaag. Ik heb wat rondgelopen, alles even laten bezinken en. E. Daarna bij Alison gaan kijken die helaas nipt verloor. Na de wedstrijd van Alison ben ik in de wedstrijd van Jesse ingestroomd die de eerste set al verloren had. De tegenstander van Jesse is top50 en speelde echt goed, waardoor Jesse dan ook in 3 sets verloor. Na de wedstrijd van Jesse ben ikd e schaduw gaan opzoeken, want het is echt bloedje heet in Melbourne. Ik ben naar Margaret Court gegaan waar een helft van het stadion leeg was, omdat niemand in de zon wilde zitten, in de schaduw was het goed te doen! Ik ben begin van de avond bij Wickmayer gaan kijken die in 2 sets won. Terug in het hostel om 10uur heb ik een salade gegeten en ben ik met Sarah een rondje door Melbourne gaan wandelen. Een korte stop bij McDonanlds voor ons $0,30 ijsje en om 1 uur lag ik uitgeteld in bed.

We hadden niet eens alcohol gehad gisteren, maar hadden het plan gemaakt om vanmorgen om 8uur te ontbijten en daarna naar Victoria Markets te rennen om fruit te kopen. Zo gezegd, zo gedaan! Het was half 10/10uur toen we terugliepen van Victoria Markets en het was al bloedje heet. Ik ben een koude douche gaan nemen en daarna naar de tennisbanen gegaan. Jaja ikw eet het, we mogen niet klagen maar dit is geen pretje meer. Ik kwam om 12uur op het park aan en de man die buiten stond te roepen voor de kaartjes verkoop gaf aan dat het al 43 graden was. Ik heb vandaag dan ook alleen maar plekjes in de schaduw opgezocht en die zijn er helaas niet veel. Ik ben in Margaret Court Arena gaan zitten, waar weer een helft van het stadion leeg was vanwege de hitte in de zon. Ik ben Margaret niet meer uit geweest totdat de wedstrijd van Haase laat in de middag begon. Mensen lagen in de gang op de grond omdat ze zich slecht door de hitte voelde. De ambulance heeft het druk gehad vandaag! Halverwege de wedstrijd van Haase ben ik bij Sijsling gaan kijken die op Court 3 stond te spelen, helaas verloren beide heren. Ik heb de tram terug naar het hostel gepakt, heb mijn backpack ingepakt en heb een koude douche genomen. Op het moment dat ik de kraan uitzette had ik er al spijt van, want het water liep me gewoon alweer over de rug van de hitte. De kamer was een sauna, waardoor slapen ook geen succes was.

  • 18 Januari 2014 - 11:05

    Mam:

    ha Noekie,
    geweldig, te gek wat je al allemaal hebt kunnen doen en zien in Melbourne. Was ik maar 30 jaar later geboren dat zou ik dat beslist ook allemaal willen doen.
    Geniet maar lekker verder want voor je het weet is het allemaal voorbij.
    heel veel liefs,
    xxxxxxxxxxxxx
    Mam

  • 20 Januari 2014 - 20:41

    Edwin:

    Leuk om je verslagen te lezen.
    Wat maak je toch allemaal mee, super toch.En dat met zo'n goede voorbereiding, .
    geniet er maar van en veel plezier.

  • 20 Januari 2014 - 21:13

    Manon:

    Als ik de foto's zie...ben ik bang dat we binnenkort geen spannende verhalen meer horen omdat je dan alleen nog maar binnen zit...
    Aangezien je weet wat mam altijd zegt he....als je bruiner wordt dan mam, moet je........................
    Haha....have fun!
    Kus van Jezus
    Pootje van Ayla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Backpacken in Australië

.

Recente Reisverslagen:

20 Februari 2014

Back in Sydney!

06 Februari 2014

Nog steeds in Melbourne!

27 Januari 2014

Nog meer Australian Open!! & Melbourne!

18 Januari 2014

Sydney & Australian Open!!

05 Januari 2014

Lovely Sydney!
Anouk

Actief sinds 20 Sept. 2013
Verslag gelezen: 588
Totaal aantal bezoekers 19637

Voorgaande reizen:

24 September 2013 - 23 Februari 2014

Backpacken in Australië

Landen bezocht: