Lovely Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anouk Nelis - WaarBenJij.nu Lovely Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anouk Nelis - WaarBenJij.nu

Lovely Sydney!

Blijf op de hoogte en volg Anouk

05 Januari 2014 | Australië, Sydney

Happy New Year en de beste wensen voor 2014 allemaal!!
Wauwie ik was onder de indruk van het vuurwerk hier in Australië. Vechten voor een goed plaatsje, maar dan heb je ook wat! De afgelopen dagen zijn ontzettend druk geweest, waardoor ik bijna niet tot schrijven kom. Er zijn zoveel bekende in Sydney op het moment en heb ook echt weer ontzettend leuke nieuwe mensen leren kennen, zodat ik me weinig tot niet verveel.
Na dit verslag denkt iedereen vast en zeker weer dat ik hier tegenwoordig niks anders doe dan drinken, maar met deze feestdagen zou het in Nederland niet anders zijn geweest ;).

Regen regen regen en nog eens regen! Dat was de 1ste kerstdag in Sydney! Ik heb in alle keren dat ik in Sydney ben geweest nog nooit zo'n slecht weer gehad! Iedereen had het plan om naar het strand te gaan, want daar waren diverse activiteiten, festivals aan de gang. Helaas is alles in het water gelopen, want er waren maar weinig mensen die het idee hadden om daar naartoe te gaan en de hele dag in de regen te feesten. Dido en ik hebben ook geen aanstalten gemaakt om naar Bondi Beach te gaan voor een feestje en hebben een kopje koffie en smoothie voor mij bij een lunchcafeetje dat wel open was genomen. Een bar hoefde we niet naar opzoek te gaan, want alles was gesloten! Terug bij het hostel zei Tessa, meisje van de receptie, dat op internet stond dat Chinatown wel open zou moeten zijn. Samen met Robbert en Stefan zijn Dido en ik op weg naar Chinatown gegaan. De twee kerels, echte gentlemens, hadden een paraplu gekocht waardoor we iets minder nat bij Chinatown aankwamen. We hebben daar een klein hapje gegeten en daarna ben ik met de jongens nog mee geweest naar de hostelkamer om een drankje op een 'geslaagde' 1ste kerstdag te doen. Ondanks de regen heb ik uiteindelijk toch nog een redelijke dag gehad vanaf de middag.

Joehoew! De winkels waren weer allemaal geopend dus ik kon boodschappen doen! Omdat ik met kerstavond in Sydney aangekomen ben en alle winkels al gesloten waren heb ik 1,5 dag geen eten in handbereik gehad hihi. In de winkel ging ik even op de gratis wifi en zag dat Sarah online was om 2uur 's nachts Nederlandse tijd. We hebben maar liefst 2,5uur op skype gezeten en echt super leuk bijgekletst. We zijn weer helemaal op de hoogte van elkaars gebeurtenissen de laatste weken/maanden. Het skypen had me goed gedaan, maar ook wel aan het denken gezet. In Nederland is iedereen helemaal in de ban van kerstmis en hier in Australië leeft het allemaal niet zo erg en dat miste ik toch wel een beetje, zeker als je daar ook nog een verregende 1ste kerstdag bij optelt. Met een dubbel gevoel ging ik later op de middag naar het strand, want had daar met Sarah afgesproken die voor kerst en nieuwjaar ook naar Sydney gekomen is. Heerlijk om nog even 2 uurtjes in het zonnetje te liggen. De terugweg naar het hostel duurde iets langer dan gepland, want ik stond bij de verkeerde bushalte. Niet letterlijk de verkeerde dat er geen bus kwam voor het centrum, maar de bussen reden allemaal de halte voorbij omdat ze al overvol waren. Ik ben dus 5 volle bussen later en een uur wachten naar de andere bushalte waar ik wel direct er in kon springen. Ook deze keer reed hij mijn eerste bushalte voorbij. In de avond zijn Tessa, Dido en ik een drankje gaan doen op 2de kerstavond op het dakterras van een erg leuke bar en lagen we toch nog redelijk vroeg in bed.

Een snurkende oude kerel op je kamer en een meisje dat kreunende geluiden maakt in haar slaap, dat heeft er voor gezorgd dat ik een erg kort nachtje slaap gehad heb. Robbert stuurde me in de ochtend een berichtje of ik zin had om naar Manly Beach te gaan. Het stond nog op mijn Sydney-lijstje van dingen die ik wilde doen, dus ben met Robbert, Stefan en twee Duitse meiden van hun kamer mee naar Manly gegaan. We hebben heerlijk geluncht bij een leuk tentje aan het water en daarna zijn we nog even op het strand gaan liggen. Ik was de enige die zich echt voorbereid had met een handdoek en bikini, Robbert had z'n zwembroek aan maar de rest had alleen gewone kleren aan. Op de weg van het restaurantje naar het strand heeft Robbert zich nog een badlaken gekocht en hebben we met z'n vijven lekker knus twee handdoeken gedeeld. Wie gaat er nu naar het strand zonder zwembroek/bikini en handdoek??
Terug bij het hostel heb ik gegeten, gedoucht en was Sarah al hier om een drankje te doen in Kingscross. We hebben even op het dakterras bij mijn hostel gezeten en zijn daarna bij Kingscross Hotel (de bar met dakterras van de avond met Tessa en Dido) een drankje gedaan. We hebben een erg leuke avond gehad, nieuwe mensen leren kennen en een paar gratis drankjes gekregen. In Australië zeg je geen nee tegen een drankje, want de prijzen zijn zowat het dubbele van Nederland haha. Rond half 2 wilde Sarah echt gaan want om 8uur de volgende ochtend had zij haar eerste surfles op het programma staan. Ik was op weg naar mijn hostel om naar bed te gaan, wat beter was geweest, maar ik kwam nog een grote groep van mijn hostel tegen bij een andere bar. We hebben nog een uur een feestje gemaakt en daarna ben ik echt terug naar mijn hostel gegaan.

Opstaan en uitchecken! Ik heb de spullen bij de receptie laten staan en ben met Dido naar het zwembad in Hyde park gegaan. Dido moest werken, ik moest (eigenlijk) naar Katoomba in de avond, dus we hadden het zwembad boven het strand verkozen. Geen busreis van meer dan een half uur, geen zand, een ligbedje buiten, perfecte watertemperatuur en zelfs om het uur ook nog eens golven, wat wil je nog meer haha. Robbert was ook nog naar het zwembad gekomen. Van het een op het andere moment raakte Dido helemaal in de stress, want ze moest voor die avond nog een luchtbed en slaapzak regelen voor het appartement waar ze de komende week zou slapen. Robbert en ik hebben nog de hele dag op ons ligbedje aan het zwembad gelegen, heerlijk vertoeven zo. Op het einde van de middag kwam ook Stefan een kijkje nemen in het zwembad, maar dat was van korte duur. Rond een uur of 5 ging het brandalarm af en moest iedereen het zwembad verlaten, haha. Inmiddels had Sarah mij een berichtje gestuurd of we de avond ervoor nog eens zouden herhalen en daar had ik eigenlijk wel heel erg veel zin in. Het was de bedoeling dat ik naar Katoomba, 2uur van Sydney, zou gaan voor de komende dagen omdat de prijzen in Sydney door nieuwjaar omhoog schieten maar ik heb nog een extra nacht in mijn vorige hostel geboekt, zodat ik een zaterdagavond stappen in Kingscross kon meemaken. Wat een luxe, 2 hostels haha.
Sarah en ik zijn bij Engelse vrienden van Sarah in het hostel bij elkaar gekomen en daarna een bar ingegaan. De Engelse meiden waren zo erg verbrand, ik had dit nog nooit gezien. Ze hadden nog net geen blaren op hun benen en armen staan, maar daar zat het echt niet veel vanaf! Sarah kon amper lopen en voelde zich helemaal slecht na 5 minuten in de eerste bar. Ze heeft de eerste beste taxi naar huis genomen en ook haar vrienden zijn na een klein half uur richting het hostel vertrokken. Gelukkig was Tessa ook meegegaan en is Robbert nog later op de avond gekomen, anders had ik mijn 2de hostel echt voor niks geboekt. Ik heb echt en onwijs leuk zaterdagavondje uit gehad.

Opstaan was vandaag echt moeilijk, ik lag zó lekker te slapen maar moest echt uitchecken. Ik wil niet nog een nacht voor 2 hostels betalen hihi. Ik heb mijn spullen weer bij de receptie laten staan, ben even in het park gaan liggen en ben daarna met Dido bij Chinatown een kopje koffie/fris gaan drinken. Terug naar mijn hostel om dan echt mijn spullen te pakken en richting Katoomba te gaan. Ik heb Dido mijn slaapzak gegeven, want ze had de nacht zonder luchtbed of slaapzak doorgebracht en dat vond ik toch wel een beetje zielig voor haar haha.
Samen met Robbert, die naar vrienden zou gaan de trein van Kingscross naar Centraal gepakt. Niks spannend, want het is nog geen 10minuten, maar toch weer leuk om hem eventjes te zien. Mijn treinreis was niet zo relax als de treinreis in september. Ik moest de eerste driekwartier in de bus en daarna overstappen op de trein omdat ze aan het spoor aan het werken waren. Bij het hostel aangekomen ben ik lekker vroeg naar bed gegaan. Ik heb het echt even nodig na de afgelopen dagen in Sydney centrum hihi.

Lekker lang geslapen, dat heeft even goed gedaan. Ik heb 2 volle wasmachines gedraaid, jaja mijn kleren zijn een beetje toegenomen de afgelopen weken haha. Ik dacht alles schoon te hebben na 2 wasmachines, maar kwam erachter ik mijn strandhanddoek/sjaal vergeten was dus heb nog even een wasje gedraaid speciaal voor de handdoek (is toch gratis in het hostel hihi).
Ik ben naar de winkel geweest om inkopen voor morgen, oudejaarsdag te doen. Heb met Muriëlle en Sarah (en haar Engelse vrienden) afgesproken om te proberen bij de Botanic Gardens binnen te komen om vanuit daar het vuurwerk te zien. Ook vandaag ben ik weer lekker vroeg mijn bed ingedoken, want de wekker gaat erg vroeg morgen.

Een half uur voor de wekker (4:00uur) zou gaan was ik al wakker en ben ook maar opgestaan, zodat ik niet de rest van mijn kamer wakker zou maken met mijn wekker. Ik had tijd over en heb in de vroege vroege morgen zelfs nog mijn bus naar Melbourne geboekt voor 6januari. Om half 6 zat ik in de trein en tussen 8 en half 9 stonden Muriëlle en ik al in de rij om binnen te komen. De deuren worden pas om 10uur geopend, maar er stond om 8uur al een rij om ziek van te worden. Ik weet niet hoeveel Aziaten wel in het park geslapen hebben om vooraan in de rij te staan (liggen) en zelfs koffers met camera apparatuur bij zich hadden. Ze vieren niet eens oud op nieuw, maar willen wel weer vooraan staan (zoals altijd) voor de beste foto's. Sarah en haar Engelse vrienden kwamen pas om 10uur aanzetten en hebben zich bij ons in de rij geworsteld. Muriëlle en ik waren en niet zo heel blij mee, want wij moesten van het verste komen en stonden daar al dik 1,5uur, maar we vonden het wel leuk om met Sarah het nieuwe jaar in te gaan. Na dik 4,5 uur wachten en slenteren in de rij waren we om 11uur eindelijk binnen. Een plaatsje vinden was al niet meer makkelijk en de Engelse wilden op een andere plaats dan Muriëlle en ik zitten. We hebben ons dan ook maar opgesplitst, want echt zin om bij hun te zitten hadden Muriëlle en ik niet meer. Dankzij ons waren ze binnen gekomen in de Botanic Gardens, want als ze om 10uur achteraan in de rij waren geschoven stonden ze nu waarschijnlijk nog steeds buiten en nu wilden ze ook nog alles bepalen waar en hoe. Neenee Muriëlle en ik hebben een fijn plaatsje opgezocht voor ons twee, hebben de hele dag in 35graden liggen bakken en zijn na het kindervuurwerk van 9uur ons langzaam gaan verplaatsen. Het vuurwerk van half 11, twee klappen, hebben we aan de andere kant van het park gezien en daarna hebben we ons langzaam naar voren genesteld om de Harbour Bridge om 12uur goed te kunnen zien. En jaa hoor, het lange wachten van die dag werd beloond, om 12uur hadden we een perfect uitzicht op de Harbour Bridge en Opera House.
10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 aaaaaaaaaaaaaaaahh waaaauuuwwwieeeee!!!
Ik kon geen woord uitbrengen, stond daar alleen maar met mijn mond open haha. Wat is dit gaaf zeg!! Perfect uitzicht op het mooiste vuurwerk dat ik ooit gezien heb en het nieuwe jaar in Australië beginnen!!
Na het prachtige vuurwerk is Muriëlle met de bus naar haar hostel gegaan en ben ik de trein ingesprongen terug naar Katoomba. Ik voelde me zo smerig na een hele dag in 35graden liggen op zand en gras, dat ik echt geen zin meer had in een drankje. Om 5uur lag ik uitgeteld als eerste van mijn hostelkamer in bedje! Wat een super dagje zeg!


1 januari 2014!!!

Jaaa een nieuw jaar voor de boeg en ik mag dat nieuwe jaar in Australië beginnen! Wat wil je nog meer hihi!! Ik heb ook vandaag weer heerlijk uitgeslapen, een wasje gedraaid want alles was ontzettend smerig van het gras en zand van gisteren en daarna alleen maar in het hostel gehangen en gerelaxt! Ik heb op het heel langzame gratis wifi een hostel proberen te vinden vanaf morgen en dat heeft me de hele middag in beslag genomen. De wifi was ontzettend langzaam, maar een hostel vinden op 2 januari was ook nog geen makkie! Maaaar uiteindelijk heb ik wel een hostel gevonden voor de komende 4 nachten in het centrum van Sydney, kan niet wachten om weer terug naar het centrum te gaan.

Vanaf gisterenavond heb ik verhoging of zelfs koorts en voel ik me alles behalve goed. In een hostelkamer wordt je niet beter, dus ben de trein naar het centrum ingegaan en ben met Muriëlle gaan lunchen. Na het lunchen heb ik Muriëlle een dikke free hug gegeven, want zij gaat naar Tasmanië en daarna terug naar het koude kikkerlandje Nederland. Ik ben boodschappen gaan doen, heb mezelf op een stijltang getrakteerd omdat ik dacht dat ik me dan beter zou voelen en ben daarna nog even mijn bed ingedoken. Toen ik wakker werd heb ik kennisgemaakt met mijn nieuwe kamergenoten en wat zijn die leuk!! Twee Engelse, een Duitse en een vervelende oude Amerikaan. Een van de twee Engelse woont al 5 jaar in Australië, Melbourne maar is er met nieuwjaar achter gekomen dat zijn vriendin al een aantal weken vreemdgaat. Hij heeft 1 januari de eerste beste bus richting Sydney gepakt en alles in Melbourne achtergelaten. Een avondje uit was wat hij wilde. Ik zou een drankje gaan doen met Tessa omdat zij jarig was en had de jongens van mijn kamer ook uitgenodigd om mee te gaan. Het was echt een ontzettend leuke en grappige avond, maar na 2uurtjes moest ik echt terug naar het hostel omdat ik me opnieuw helemaal niet goed voelde. Lastig als je ziek bent in Australië, want eigenlijk wil je ook weer niks missen!

De hele kamer had het plan om uit te slapen na afgelopen avond. Ik voelde me een beetje beter en had absoluut het plan om de kamer uit te gaan, want van de geur in deze kamer ga je je niet snel beter voelen haha. Rond 1uur/half 2 ben ik met de twee Engelse en Duitse jongen een paar uurtjes naar Bondi Beach gegaan. Het weer was lekker, niet te warm en niet te koud en ben op het strand in slaap gevallen. Terug naar het hostel wilde de jongens samen koken, maar ik had een berichtje van Robbert of ik al plannen had voor die avond. Hij was terug van zijn vrienden, dit was zijn laatste avond en hebben afgesproken om te gaan uiteten samen. Eindelijk eens echt goed eten, want dat is alweer een tijdje geleden voor me! Na het eten zijn we nog naar Harbour Bridge en Opera House gelopen, hebben we in Hyde park nog even gezeten en heeft deze gentlemen me netjes bij het hostel afgezet :)..

  • 05 Januari 2014 - 11:41

    Jenny:

    Hoi Anouk, leuk je verslagen weer te lezen, jammer dat het skypen met kerst niet gelukt is, bordje voor jou stond ook klaar ;)
    Groetjes Jenny en Sjef.

  • 05 Januari 2014 - 18:47

    Mam:

    Ha Anouk,
    Leuk verslag; blij dat je weer beter bent. Spreek je vanavond op skype.
    Tot dan.
    Love you.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Backpacken in Australië

.

Recente Reisverslagen:

20 Februari 2014

Back in Sydney!

06 Februari 2014

Nog steeds in Melbourne!

27 Januari 2014

Nog meer Australian Open!! & Melbourne!

18 Januari 2014

Sydney & Australian Open!!

05 Januari 2014

Lovely Sydney!
Anouk

Actief sinds 20 Sept. 2013
Verslag gelezen: 486
Totaal aantal bezoekers 19636

Voorgaande reizen:

24 September 2013 - 23 Februari 2014

Backpacken in Australië

Landen bezocht: