Sydney centrum - Bondi Beach - Katoomba - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Anouk Nelis - WaarBenJij.nu Sydney centrum - Bondi Beach - Katoomba - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Anouk Nelis - WaarBenJij.nu

Sydney centrum - Bondi Beach - Katoomba

Blijf op de hoogte en volg Anouk

02 Oktober 2013 | Australië, Katoomba

Wauw, leuk om te zien dat mijn eerste verhaal al door 180 mensen gelezen is. Ik zal dan ook maar snel mijn volgende verhaal hier online zetten ;)..

Vrijdag na het schrijven van mijn reisverslag, dat ik overigens op de bovenste verdieping in de supermarkt gedaan heb waar gratis wifi is, ben ik met 2 ontzettend leuke Duitse meisjes naar de bar/club Scary Canary naast ons hostel geweest. We zijn 2uurtjes, van 01:00uur tot 03:00uur daar geweest en dat was voor mijn eerste avond stappen in Australië even lang genoeg! Een aantal weken geleden ben ik met Merle opstap geweest in Eindhoven en toen zei ze: 'Anouk je moet jongens meer in de ogen aankijken, zodat je kan flirten met ze.' Maar Merle!!! Als je iets niet moet doen bij Scary Canary is het jongens in de ogen aankijken, want als je even niet oplet dan zitten ze al bijna op je haha. Ik was nog geen 5 minuten binnen of er hadden al 4 jongens aan mijn kont gezeten, niet iets waar mijn voorkeur naar uitgaat. Eentje pakte mijn handen vast om te gaan dansen en hij was niet zo blij dat ik mij losmaakte van hem. Hij probeerde het op een andere manier: ' I'm a miljonair!!' Maar ook daar krijg je me niet mee van gedachte veranderd! Er waren wilde plannen die avond in Scary Canary, want er lagen condoompakjes (ongebruikt) op de vloer.

Zaterdagmorgen ben ik vroeg (7:30uur) opgestaan om in Sydney centrum opzoek te gaan naar een nieuw hostel voor die avond, omdat het hostel waar ik nu zat helemaal volgeboekt was voor dit weekend. Oke, ik dacht dat even te doen maar dat viel vies tegen. Ik ben in een uur tijd bij 4 hostels geweest en alle 4 waren ze volgeboekt. Aaaaah dat was best even schrikken, want wat moest ik nu dan gaan doen? Ik heb me uitgecheckt bij het hostel (moest voor 10:00uur) en ben in de supermarkt op de gratis wifi opzoek gegaan naar hostels in Sydney. Ik ben uitgekomen bij een hostel heel dicht bij Bondi Beach!! Het was toch al de bedoeling om naar het strand te gaan, dus dat kon ik mooi combineren. Het was lekker druk op Bondi Beach en jaa hoor ik heb in mijn bikini gelegen en ik heb de eerste surfers gezien!!

Opstaan op zondag lukte maar niet omdat ik zo ontzettend moe was. Ik had geen echte plannen, dus toen ik rond 8 uur wakker werd heb ik me opnieuw omgedraaid. De avond ervoor had er toch wel ingehakt, misschien in combinatie met een kleine jetlag.
De middag heb ik gebruikt om een super mooie wandeltocht (ook wel conditietraining genoemd) te maken van Bondi Beach naar Coogee Beach. Een tocht van 6km langs de zee, waarbij je van strandje naar strandje loopt en het uitzicht adembenemend is. In Coogee Beach had ik de keuze om de bus te pakken naar mijn hostel in Bondi Beach of het hele stuk weer terug te lopen. Ik vond het uitzicht zo ontzettend mooi dat ik de 6km ook weer teruggelopen ben. Stiekem best een beetje trots op mezelf!
Ik baal ontzettend dat ik mijn renschoenen niet meegenomen heb naar Australië, vandaag zag ik non-stop mensen die aan het rennen waren. Elke dag heb ik ze trouwens gezien, maar de wandelroute naar Coogee Beach is wel erg populair. Ook hebben ze op bepaalde plekken gymtoestellen staan, waar voornamelijk mannen in de openlucht hun spieren kunnen trainen. Ik heb mijn hostel met een dagje verlengd en vanaf dinsdag ga ik op eigen houtje richting Blue Mountains!

Maandagmorgen heb ik een Nederlandse jongen leren kennen en ben samen met hem naar het strand geweest. Hij zou daar een aantal Engelse vrienden treffen die hij in Sydney centrum had leren kennen. Het was erg gezellig op het strand en we hebben besloten met ons twee die avond een salade te maken. Af en toe moeten we toch wat vitamientjes binnen krijgen.. Een Engels meisje van mijn kamer heeft bij ons gezeten, samen met een Duitse jongen en ik heb mijn Engels weer goed kunnen oefenen. Ik betrap mezelf erop dat ik vaak meer in het Engels aan het denken ben dan in het Nederlands en bij het typen van mijn ervaringen of het versturen van een berichtje naar huis ik vaak Engelse zinnen wil typen omdat ik nog steeds in het Engels aan het denken ben. Best funny als je bedenkt dat ik in Nederlands bijna nooit Engels gesproken heb haha..
Na het eten hebben we besloten dat we nog opstap zouden gaan in Sydney centrum, dus hoptjop de douche in en klaarmaken voor een avondje uit. Twee Duitse meisjes van onze slaapkamer zijn ook mee geweest en we hebben een erg leuke nacht gehad! Om half 4 lagen we uitgeteld in bedje, wetende dat om 8 uur bij iedereen de wekker zou gaan.

Laat ik direct eerlijk zijn met het zeggen dat we 8uur alle 4 niet gehaald hebben vanmorgen haha.. De twee Duitse meisjes hadden afgesproken met een andere jongen om rond 9uur te vertrekken naar Manly Beach, maar we werden alle 4 pas om 9uur wakker. Ik heb snel mijn hele tas ingepakt en ben me gaan uitchecken, op weg naar de Blue Mountains
in Katoomba. Het lijkt wel of mijn backpack steeds kleiner wordt, want het is steeds moeilijker om alles mee te krijgen!!
De mensen hier in Australië zijn echt super behulpzaam. Ik kwam aan de praat met een man in de bus en hij is met me mee gegaan naar het treinstation in Bondi Junction. Hij heeft mijn ticket geregeld bij de balie en mij zijn nummer gegeven, zodat ik hem kon bellen wanneer het me allemaal niet zou lukken. Dus ook deze hostel-switch ging goed.
Het weer is vandaag niet fijn, het waait super hard. Ik heb een paar boodschappen gedaan bij de Aldi hier in Katoomba en ik waaide nog net niet weg. In een week tijd ben ik verslaafd geraakt aan noodles, i love it!! Ook een gezond appeltje zit in mijn tas erbij dit keer!
In dit hostel blijf ik 3 nachten en heb free wifi op zowel mn iphone als ipad.. Met dit weer kan ik dus ook fijn wat tijd besteden aan het verder uitzoeken van mijn avonturen hier..

Okeeeeee, ik dacht dat alleen kerels snurkte, maar na een nacht op een hostelkamer met 10 anderen, waarvan 1 kerel in de kamer is mijn beeld van snurken veranderd. Tenminste ik denk niet dat 1 kerel meerstemmig en in verschillende toonhoogtes kan snurken. (als ik dat zo kan zeggen)
Nou goed, na deze ervaring en dus een iets mindere nacht ben ik opgestaan om te kijken of de Blue Mountains echt zo mooi zijn als iedereen beweerd. Ik dacht dat de Coastel Walk een conditietraining was met super mooi uitzicht, maar de Blue Mountains overtreft de Coastel Walk in beide opzichten! Mijn voeten zijn dood op dit moment, omdat ik naar heel veel mensen niet heb willen luisteren wat betreft het meenemen van fatsoenlijke schoenen hihi... Maaaaaar tot dusver heb ik er pijnlijke voeten voor over ;).. Morgen alweer de laatste dag en nacht in Katoomba. Daarna ga ik (zo goed als zeker) vanaf vrijdag met de Greyhoundbus reizen van Sydney naar Cairns (noorden) waarbij ik in circa 19 plaatsen kan uit- en instappen wanneer ik wil.

Wie had gedacht dat ik zo'n fanatieke schrijfster zou zijn hier in Australië. Ik begin het zelfs echt leuk te vinden om elke dag even een verslagje te schrijven over mijn ervaringen die dag. Ik hoop dat ik dat over een paar weken nog steeds leuk vind haha..
Ik hoop dat jullie je weer geamuseerd hebben met het lezen van mijn verhaal en tot schrijfs ;)..

  • 02 Oktober 2013 - 15:25

    Manon:

    Ja hoor, amuseer me prima met het lezen van je verhalen. Hihi.

    Succes en veel plezier.
    X Jezus

  • 02 Oktober 2013 - 16:54

    Marieke:

    hahahahahahhaaa......

    Ik hou geen verhaal bij, ik ben geen schrijver, ik hou dat niet vol ;)
    Ik hoef geen goede schoenen, ik wil deze gympen!!
    Geweldig Anouk :D

    Mocht je nu nog een avond in de Blue Mountains hebben, de zonsondergang bij de three sisters is echt mega :)

  • 02 Oktober 2013 - 19:34

    Tante Gertie:

    Hi Anouk Fijn dat je zoveel te zien krijgt. De foto's zijn ook heel mooi .wij wensen je verder nog veel plezier zonder platvoeten. Groetjes tante Gertie en ome Manfred

  • 03 Oktober 2013 - 11:47

    Janou:

    Hi Anouk, je hebt de smaak te pakken. Geniet en laat niets aan je voorbij gaan zou ik zeggen. Aanrader is nog steeds Fraser Island, kijk maar of dat gaat lukken. Vanaf Cairns kun je richting Alice Springs, zeker een Must als je al down under zit.
    Veel plezier and have fun! Gr. Janou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Katoomba

Backpacken in Australië

.

Recente Reisverslagen:

20 Februari 2014

Back in Sydney!

06 Februari 2014

Nog steeds in Melbourne!

27 Januari 2014

Nog meer Australian Open!! & Melbourne!

18 Januari 2014

Sydney & Australian Open!!

05 Januari 2014

Lovely Sydney!
Anouk

Actief sinds 20 Sept. 2013
Verslag gelezen: 758
Totaal aantal bezoekers 19641

Voorgaande reizen:

24 September 2013 - 23 Februari 2014

Backpacken in Australië

Landen bezocht: