De eerste paar dagen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anouk Nelis - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anouk Nelis - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen

Blijf op de hoogte en volg Anouk

27 September 2013 | Australië, Sydney

De afgelopen weken en dagen heb ik niet of nauwelijks spanning of zenuwen gehad voor mijn reis naar Australië, maar eenmaal op Schiphol aangekomen was dat wel iets anders. Mama en Manon hadden me gebracht en samen hebben we nog iets gegeten voordat ik de douane door zou gaan. Jeetje wat was ik misselijk van de spanning. Bij het afscheid nemen en het zien van mama's bezorgde gezicht moest ik een klein traantje wegvegen. Waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen dacht ik.
Eenmaal door de douane ben ik op een bankje gaan zitten wachten totdat ik kon boarden om 21:15uur. Bij het lopen naar de gate zag ik op de borden staan: nu instappen! Oh my god!! Ik begon het al warm te krijgen en heb de eerste medewerker op zo'n karretje gevraagd of ik nu te laat zou zijn. Ik zou het makkelijk halen zei ze, maar ze wilde me ook wel afzetten. Nouja, daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen en heb dan ook een ritje op dat karretje gemaakt.
De vlucht van Amsterdam naar Abu Dhabi ging goed. Ik heb niet zo heel veel kunnen slapen, maar dat heb ik in de vlucht van Abu Dhabi naar Sydney redelijk goedgemaakt. Toen ik in Abu Dhabi naar het toilet ging stond dat vol met moslimvrouwen die hun handen en voeten aan het wassen waren. Het was een super grappig gezicht om ze zo allemaal bij elkaar te zien. Zij waren op weg naar Mekka om te bidden.
In Abu Dhabi ben ik Luc tegengekomen, een Nederlandse jongen die ook op weg naar Sydney was. Bij het wachten op de koffers in Sydney heb ik besloten om met hem mee naar het hostel te gaan dat hij al geboekt had.
We konden ons daar direct inschrijven voor een gratis bbq en Bondi Beach met alle backpackers die zich aangemeld hadden hiervoor. Het was ontzettend gezellig en ik heb veel mensen 'leren kennen.' Het uitzicht was ook echt niet normaal mooi. Ik zou er best aan kunnen wennen om daar te wonen hihi.
Na een hele middag samen met iedereen hebben we met een klein groepje (1 meisje uit Argentinië, 2 jongens uit Duitsland en 1 jongen uit Sweden) afgesproken om naar Opera House en Harbor Bridge te gaan. Ooohh my god, wat is dat mooi in de avond. Ik was er 's morgens al met Luc naartoe gegaan, maar het uitzicht is zo mooi in de avond!! Ik ben helemaal verliefd!

Eén van mijn kamergenoten heeft een gitaar bij zich en heeft gisteren nadat ik hem héél lief aangekeken heb een paar liedjes gespeeld en daarbij ook nog gezongen. Onwijs gezellig op de kamer..
Vanmorgen heb ik een beetje uitgeslapen, ik was zo moe! Toen ik beneden kwam en even een korte verhaaltje wilde typen over al mijn ervaringen kwam ik de jongen, Björn uit Sweden tegen. Hij heeft me geholpen met het activeren van mijn Australisch telefoonabonnement en daarna hebben we de hele dag samen opgetrokken. We zijn gaan lunchen bij een Italiaans restaurantje en daarna zijn we naar Royal Botanic Gardens geweest om alleen maar lekker relax op het gras te liggen, te praten en ook zeker van het uitzicht te genieten.
Rond half 6 zijn we naar Sydney Tower geweest en vanaf 309 meters hebben we de zonsondergang gezien.. De zon ging echt super snel onder en ook dit was weer een super mooi uitzicht!! Alles is mooi hier, soms ook gewoon onbeschrijfelijk!!
Morgen gaan we waarschijnlijk naar Bondi Beach, want het wordt 27 graden. Jajaaa we gaan de zomer in hier haha!! Morgen moet ik mijn hostel verlaten voor 10:00uur en naar iets anders opzoek, maar ik heb nog geen idee waarheen. Elke dag is een verrassing voor mij en dat vind ik heerlijk!!

  • 27 September 2013 - 12:49

    Illeke:

    Anouk wat heerlijk dat je er zo van geniet en dat je al zoveel leuke mensen bent tegengekomen.
    Geniet ervan.
    xxxxx
    mam

  • 27 September 2013 - 13:37

    Saar:

    Living the dream!

  • 27 September 2013 - 13:37

    Saar:

    Living the dream!

  • 27 September 2013 - 14:18

    Manon:

    Have fun!
    Jezus

  • 27 September 2013 - 15:19

    Bon:

    hey noukie. super Enjoy every minute.!!! xxx

  • 27 September 2013 - 17:43

    Edwin:

    Top! geniet ervan

  • 28 September 2013 - 20:20

    Tante Til:

    Hoi Anouk, we blijven je volgen. Geniet ervan en we kijken uit naar foto's!.
    Dikke kus van tante Til en Ome Marco.
    Pas goed op jezelf.

  • 28 September 2013 - 22:33

    Tante Gertie:

    Hallo Anouk ik ben blij dat je al mensen gevonden hebt die de zelfde droom hebben .wij wensen je veel plezier en geluk.tante Gertie en ome Manfred

  • 29 September 2013 - 04:32

    Merle:

    Super om te lezen schattie!!

    Dikke kus en knuffel vanuit the States ;-)
    Merle

  • 01 Oktober 2013 - 09:06

    DJ:

    Hooooooooooooooooooooooi

    euverweeg een cariereswitch noa sjriefster...duisse prima !! :D

  • 01 Oktober 2013 - 09:09

    Bon:

    Hey Noukie, Sjeet uns op met dat volgende verslag, veer zitte hie in spanning erop te wachten. ;-).!! hahahah xx

  • 02 Oktober 2013 - 11:22

    Marieke:

    Anouk!!.,

    Ik krijg kippenvel en heimwee tegelijker tijd als ik jou verslag lees. Op zo'n moment weet ik elke keer iets zeker, backpacken is een verslaving! haha..
    Geniet Geniet Geniet! Dit is echt een van de beste tijden uit je leven :D (werken is ook niet alles ;) )

    xxx Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Backpacken in Australië

.

Recente Reisverslagen:

20 Februari 2014

Back in Sydney!

06 Februari 2014

Nog steeds in Melbourne!

27 Januari 2014

Nog meer Australian Open!! & Melbourne!

18 Januari 2014

Sydney & Australian Open!!

05 Januari 2014

Lovely Sydney!
Anouk

Actief sinds 20 Sept. 2013
Verslag gelezen: 755
Totaal aantal bezoekers 19638

Voorgaande reizen:

24 September 2013 - 23 Februari 2014

Backpacken in Australië

Landen bezocht: